اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

خانواده‌های شهدا فرهنگ از خودگذشتگی را در جامعه ترویج دهند

استاندار بوشهر گفت: خانواده‌های شهدا فرهنگ از خودگذشتگی و ایثار را در جامعه ترویج دهند.

خانواده‌های شهدا فرهنگ از خودگذشتگی را در جامعه ترویج دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری ظهر امروز در آیین تکریم از مادران و همسران شهدا در بوشهر اظهار داشت: شهدا در سخت شرایط کشور از جان خود گذشتند تا امروز ما بتوانیم در کمال آرامش در کشور زندگی کنیم و این کار شهدا موجب الگو شدن آنها در جامعه امروزی شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: خانواده‌های شهدا با صبر و بردباری خود در همه زمینه‌ها به جامعه درس می‌دهند و امیدواریم این درس مهم آنها به جامعه در همه زمینه‌ها تاثیر خودش را بگذارد. در جامعه باید با الگو گرفتن از اراده و عزم شهدا از مسائل و مشکلات خود به نفع دیگران کنار بکشیم.

سالاری تصریح کرد: مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز باید با درس گرفتن از شهدا و ایثار و فداکاری آنها در برطرف کردن مشکلات امروز جامعه که در سطح پایینی نسبت به مشکلات زمان جنگ قرار دارد، گام بردارند.

استاندار بوشهر افزود: مادران و همسران شهدا چه در زمان جنگ و چه در زمان کنونی با صبر و بردباری که از خود نشان دادند ایفاگر نقش حضرت زینب (ع) بودند و امروز نیز باید با تربیت فرزندان آنها فرهنگ از خودگذشتگی و ایثار را در جامعه گسترش دهند. خانواده‌های شهدا با صبر و بردباری همیشه از خودگذشتگی داشته‌اند و این روحیه باید در جامعه نیز ترویج پیدا کند.

استاندار بوشهر ادامه داد: اگر در زمان جنگ شهدا دفاع را به رفاه ترجیح نمی‌دادند آرامش و امنیت امروزی بر فضای جامعه و کشور حکمفرما نبود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات امروز کشور در مقایسه با مشکلات زمان جنگ که تمام دنیا همراه با عراق علیه ایران شده بودند نیست، بیان داشت: با ایثار و فداکاری است که می‌توانیم بر مشکلات جامعه فائق آییم و اگر سختی نیز وجود دارد باید با الهام گرفتن از شهدا از سهم خود بگذریم تا جامعه زودتر به اهداف متعالی خود برسد.

سالاری با مهم برشمردن وحدت در جامعه اظهار داشت: وحدت از ویژگی‌های مهم رزمندگان اسلام در زمان جنگ بود و دسته‌بندی سیاسی و اجتماعی در آن زمان معنی نداشت گرچه تفکرات اجتماعی آنها نیز یکنواخت نبود و نمی‌توانیم منکر آنها شویم.

وی بیان کرد: شهدا در زمان جبهه و جنگ این درس را دادند که وقتی مصالح و منافع کشور در میان است باید با همدلی و وحدت زمینه برطرف کردن مشکلات فراهم شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه خدمت به خانواده شهدا را وظیفه خود می‌دانیم، تاکید کرد: خدمتگزاری به خانواده‌های شهدا همواره از تاکیدات دولت تدبیر و امید بوده و در هر سفری که به شهرستان‌ها می‌رویم به خانواده‌های شهدا سر می‌زنیم و آنها نیز تا به حال مشاهد نشده که از مشکلات شخصی خود حرفی به زبان بیاورند و همیشه مشکلات مردم و شهرستان‌شان را بر مشکلات خود ترجیح می‌دهند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول