اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش ملی سبک زندگی رضوی در مشهد برگزار می‌شود

دبیر همایش ملی علمی‌ پژوهشی سبک زندگی رضوی از برگزاری این همایش با حضور تمام مخاطبان و علاقه‌مندان در 8 شهریورماه سال جاری خبر داد.

همایش ملی سبک زندگی رضوی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر سلمانی‌رحیمی ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی سبک زندگی که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بالغ بر یک دهه است که از میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت شناخته می‌شود. 

وی افزود: در این سال‌ها برنامه‌های متعددی اعم از فرهنگی، هنری، ورزشی و مانند آن برگزار شده که در این میان برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی با گستره بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

سلمانی‌‌رحیمی با اشاره به اینکه در هر سال شعاری محوری برای دهه کرامت در نظر گرفته می‌شود، اضافه کرد: با توجه به منویات و تأکید مقام معظم رهبری به تغییر سبک زندگی به سبک اسلامی و رضوی، شعار محوری دهه کرامت سال جاری با نام سبک زندگی رضوی نامیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: این همایش به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

این مسئول همچنین از جمله اهداف برگزاری این همایش به پژوهش در محورهای سبک زندگی اسلامی با تأکید بر آموزه‌های دینی، عینیت‌بخشی به اصول و مفاهیم تأکید شده از سوی مقام معظم رهبری در تبیین سبک زندگی رضوی، به‌روزرسانی پژوهش‌ها و تقویت بنیه علمی محققان، انتقال آموزه‌های رضوی به آحاد جامعه در موضوع سبک زندگی و تبیین نگاه جامع دین به نیازهای زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی زائر در ادامه محورهای این همایش را نیز نقش عمل به سبک زندگی رضوی در ایجاد تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی رضوی در مقابله با چالش‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فردی و اجتماعی، سبک زندگی معنوی در آموزه‌های رضوی و موانع رواج سبک زندگی رضوی عنوان کرد.

سلمانی‌رحیمی با اشاره به اینکه در این همایش همه اجزای زندگی به صورت عملی و عینی در مباحث تغذیه، پوشاک، روابط اجتماعی، بهداشت فردی و ... که مرتبط با زندگی بوده و تغییر آن با سبک زندگی اسلامی ‌رضوی مدنظر است، گفت: محورهای همایش به 10 تا 15 ریز موضوع نیز تقسیم شده است.

وی همچنین به پخش همزمان 2 فیلم یکصد ثانیه‌ای مرتبط با زندگی امام رضا (ع) با همایش سبک زندگی رضوی اشاره کرد و افزود: نمایشگاه عکس سبک زندگی رضوی و چاپ کتاب سبک زندگی و خانواده رضوی را نیز در زمان برگزاری همایش خواهیم داشت.

سلمانی‌رحیمی زمان برگزاری همایش را در 8 شهریورماه سال جاری در محل همایش‌های آستان قدس رضوی اعلام کرد و ادامه داد: این همایش به صورت عمومی در روز یاد شده و چهار نشست تخصصی آن نیز در روز قبل از همایش برگزار می‌شود.   

دبیر همایش سبک زندگی رضوی در خاتمه با اشاره به مهلت ارسال چکیده و اصل مقاله تا 31 اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت: مقالات باید تایپ شده و همراه فایل مربوطه ارسال شود و حجم مقالات نباید بیش از 15 صفحه در قطع A4 باشد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول