اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه گرمسار:

طلاب در تحقق پیام سال رهبری همت گمارند

مدیر حوزه علمیه شهرستان گرمسار گفت: امروز طلاب نقش بسزایی در جامعه دارند و باید با اراده‌ای قوی در تحقق پیام سال مقام معظم رهبری بکوشند.

طلاب در تحقق پیام سال رهبری همت گمارند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی سلطانی ظهر امروز با اشاره به نامگذاری سال 93 توسط مقام معظم رهبری در نخستین نشست درس اخلاق سال که با حضور طلاب، اساتید و روحانیان حوزه علمیه شهرستان گرمسار در سالن اجتماعات حوزه علمیه شهرستان گرمسار برگزار شد، درباره نحوه الگوپذیری طلاب بیان کرد: اگر ما افرادی همچون اصحاب پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) را به عنوان الگوی خود در نظر بگیریم، کار شایسته‌‏ای انجام داده‌‏ایم.

وی تصریح کرد: اما اگر الگوها به زمان ما نزدیک‌تر باشند، تأثیرشان بیشتر است؛ بنابراین طلاب از الگوهای معاصر باید بیشتر استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان گرمسار با اشاره به هدف و انگیزه طلاب از طلبگی تأکید کرد: هدف بسیار مهم است و حکایت طلاب نباید روایت کسانی شود که پس از 10 سال ورودشان به حوزه دچار بحران هویت شده و نمی‌دانند که در حوزه چه کار می‌کنند یا اصلا چرا به حوزه آمدند؛ این افراد یا از ابتدا هدفی نداشتند و یا غبار روی اهدافشان نشسته است.

وی تصریح کرد: طلاب ابتدا باید اهداف اولیه ورودشان به حوزه را احیا کنند و در راستای همان اهداف اولیه، طاهر و پاکیزه، راه طلبگی را ادامه داده و از عمرشان نهایت استفاده را ببرند.

سلطانی با اشاره به نیاز شدید حکومت اسلامی در عرصه‌های مختلف به روحانیان گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، عرصه‌های مختلفی برای طلاب در نظر گرفته شده است که به جز طلاب علوم دینی از عهده آن مسئولیت‌ها دیگران برنخواهند آمد و حتماً باید دانش‏‌آموخته دین بوده و سواد دینی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان گرمسار افزود: امروزه طلاب نقش بسزایی در جامعه دارند و باید با اراده‌ای قوی در تحقق شعار سال به فرموده مقام معظم رهبری بکوشند.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول