اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان:

7 هزار هکتار از باغ‌های استان زنجان زیر پوشش بیمه قرار دارد

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان گفت: 7 هزار هکتار از باغ‌های استان زنجان زیر پوشش بیمه قرار دارد.

7 هزار هکتار از باغ‌های استان زنجان زیر پوشش بیمه قرار دارد

یوسف حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: وقوع سرما در اوایل سال جاری موجب وارد آمدن خسارت به باغ‌های استان زنجان شده است.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان زنجان تحت تاثیر سرما قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: خسارت ناشی از سرما در این استان قابل توجه بوده و بسیاری از باغداران زنجانی خسارت چشمگیری را متحمل شده‌اند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان افزود: کاهش دمای شدید در بهمن ماه سال گذشته نیز به محصولات زراعی استان زنجان خسارت وارد کرده است، اما خسارت وارده به باغ‌ها محسوس‌تر بوده است.

این مسئول با بیان اینکه باغ‌هایی که گل‌دهی آنها همزمان با وقوع سرما بوده است بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند، ادامه داد: شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و ماهنشان بیشترین خسارت را در اثر سرما متحمل شده‌اند.

حیدری بیان کرد: پس از وقوع سرمازدگی در استان زنجان بلافاصله اکیپ‌های بازدید از باغ‌ها و مزارع را تشکیل داده و کارشناسان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در این بازدیدها خسارات وارده را برآورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازدیدها از مزارع و باغ‌های در استان زنجان هم‌اکنون نیز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: کارشناسان از مزارع جو شهرستان سلطانیه نیز برای برآورد میزان خسارت ناشی از سرما بازدید کرده‌اند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان با اشاره به باغ‌های سیب پاییزه گفت: خوشبختانه درختان سیب پاییزه استان زنجان به دلیل تاخیر در گل‌دهی از خسارت ناشی از سرما در امان مانده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه حدود 7 هزار و 27 هکتار از باغ‌های استان زنجان زیر پوشش بیمه بودند، بیان داشت: همچنین 75 هزار هکتار از مزارع این استان بیمه شده‌اند.

وی ابراز کرد: در بررسی‌های صورت گرفته در استان زنجان به منظور برآورد خسارت، باغ‌ها نسبت به اراضی زراعی در اولویت بوده‌اند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان متذکر شد: کشاورزان و باغ‌دارانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند می‌توانند در خواست‌های خود را برای بازدید کارشناسان و برآورد خسارت به شرکت‌های خدمات بیمه‌ای ارائه کنند.

انتهای پیام/73010/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول