اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) صورت گرفت

مراسم تکریم و تجلیل از همسران و مادران شهدا در قوچان

مراسم تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا صبح امروز در محل سالن اجتماعات آستان امامزاده سلطان ابراهیم (ع) شهرستان قوچان برگزار شد.

مراسم تکریم و تجلیل از همسران و مادران شهدا در قوچان

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، آیت‌الله محمد مروج امام جمعه قوچان ظهر امروز در جمع مادران و همسران شهدا در سالن اجتماعات آستان امامزاده سلطان ابراهیم (ع) اظهار داشت: حضرت ام‌البنین (س) 3 سال پس از حادثه کربلا در قید حیات بوده و حضرت زینب (س) که مادر، خواهر و دختر شهید بودند یک سال پس از این حادثه از دنیا رفتند.

مروج با اشاره به این مطلب که نسبت به پیامبر، اهل‌بیت ایشان، پدران و مادران و شهدا بدهکار بوده و مدیون هستیم، گفت: صحیفه سجادیه پس از قرآن کریم اولین کتابی بوده که به صورت یک کتاب کامل جمع‌آوری شده و دعای پدر و مادر که در آن امام سجاد(ع) از خداوند درخواست تشکر از پدر و مادر خویش را دارد بهتر است خوانده شود.

وی با تأکید بر این موضوع که همه مردم به شهدا بدهکار بوده و باید از آنان تشکر کنند، تصریح کرد: تشکر و قدردانی از شهدا یک اصل بوده اما باید از خانواده‌های آنان به ویژه مادرانشان که پرورش‌دهندگان و مربیان آنان در رسیدن شهدا به این درجه و مقام بودند نیز تشکر کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان یادآور شد: اولین ویژگی برای زنان بهشتی در قرآن پاکی و مطهر بودن آنهاست و این همان شرطی بوده که خداوند تبارک و تعالی برای همه عبادات مانند نماز، روزه و... در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: بانوانی می‌توانند انسان‌های شایسته تربیت کنند که پاک و مطهر باشند و کسی که می‌خواهد شهیدی را در دامن خویش پرورش دهد باید استعداد این موضوع را داشته باشد.

امام جمعه قوچان با یادآوری این موضوع که صبر، استقامت و بردباری مادر و همسر شهید توانسته آنان را برای مقابله با مشکلات یاری کند، تأکید کرد: هرکس شایسته رسیدن به مقام شهادت را نداشته و شهدا دارای جایگاه و منزلت ویژه‌ای هستند.

انتهای پیام/2202/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول