اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) انجام شد

تجلیل از 55 مادر و همسر شهید در کردستان

به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، از 55 مادر و همسر شهید استان کردستان طی مراسمی تجلیل شد.

تجلیل از 55 مادر و همسر شهید در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان ظهر امروز در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مادران شهدا و همسران شهید و همچنین مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: ام‌البنین(س) مادر حضرت عباس(ع) بودند که در دشت کربلا با ایثار و فداکاری در برابر دشمنان ایستادند و جان خود را در راه اسلام فدا کردند.

محمد سلیمانی افزود: وقتی از حضرت عباس(ع) نام برده می‌شود فداکاری و رشادت‌های ایشان در اذهان تداعی می‌شود و این بیانگر بزرگی و جایگاه ایشان است که در دامان بانوی بزرگواری چون ام‌البنین(س) پرورش یافتند.

وی خاطرنشان کرد: الگو گرفتن از صبر، ایثار، ازخودگذشتگی، مقاومت و فداکاری شخصی که جان خود را در راه اسلام داد و مادری که اینچنین فرزندانی را تربیت کرد وظیفه و رسالتی است که باید توسط همه ما مسلمانان انجام گیرد.

این مسئول یادآور شد: سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده و امروز بهانه‌ای است تا قدردان زحمات این بانوان باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید استان کردستان اضافه کرد: کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموشی است که برای حفظ این آب و خاک خون داد و باید قدر این عزیزان را بدانیم.

سلیمانی افزود: مادرانی هستند که در استان کردستان بیش از یک و دو شهید دادند که مادران شهید نمکی‌ها، شهید لطفی‌ها، شهید بهرامی‌ها، بیاتیان‌ها و احمدی‌ها از جمله این مادران هستند که فرزند خود را به میدان نبرد با دشمن فرستادند و خم به ابرو نیاوردند.

وی گفت: باید در برابر این مادران سر تعظیم فرود آورد و تا حد توان آنها را تکریم کرد.

در این مراسم برنامه‌هایی فرهنگی از جمله قرائت شعر توسط فرزند شهید و مدیحه‌‌سرایی توسط مداحان انجام شد.

انتهای پیام/79007/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول