اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خواستار شد

حل اختلافات مدیر پروژه نخستین تونل آکواریوم و شهرداری

فرماندار همدان گفت: اختلافات بین مدیر پروژه نخستین تونل آکواریوم کشور در همدان و شهرداری باید حل شود.

حل اختلافات مدیر پروژه نخستین تونل آکواریوم و شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به دنبال انتشار خبر توقف در روند اجرایی احداث بزرگترین تونل آکواریوم کشور در برج سعیدیه همدان بر اساس نظر شورای شهر، فرماندار همدان صبح امروز بازدیدی از این مجتمع تجاری به عمل آورد.

علی تعالی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اظهار نظر شورای شهر مبنی بر اینکه ایجاد آکواریوم در مجتمع سعیدیه بر بار ترافیکی این منطقه می‌افزاید، اظهار داشت: در این زمینه ابتدا باید اختلافات بین مدیر پروژه نخستین تونل آکواریوم کشور(آقای نجفی) و شهرداری را حل کنیم.

توقف روند اجرای پارکینگ طبقاتی برج سعیدیه بیش از یک سال

وی با بیان اینکه در راستای حل مشکل باید جلسه‌ای بگذاریم که متعاقب مباحث حقوقی باشد، تصریح کرد: بر این مبنا باید بررسی کنیم که منطق شهرداری چیست؟ چراکه آقای نجفی پارکینگ‌هایی را به تعداد طبقات تجاری تأمین می‌کند اما بیش از یک سال است که اجرای این پارکینگ نیز متوقف شده است.

فرماندار همدان در زمینه علت توقف در روند ساخت پروژه پارکینگ طبقاتی برج سعیدیه نیز گفت: این موضوع به دلیل آن چیزی است که شهرداری در قالب بدهی‌های و مطالباتش عنوان کرده است.

وی با بیان اینکه در خصوص این بدهی‌ها و مطالبات مطروحه از سوی شهرداری نیز، آقای نجفی نظراتی دارد، ابراز داشت: آقای نجفی می‌گوید از لحاظ حقوقی باید بررسی بیشتری صورت گیرد و مدعی است که باید بررسی لازم صورت گیرد که آیا این بدهی‌ها مطابق قانون است یا خیر؟

تعالی با بیان اینکه پس از حل این بحث، موضوع احداث و اجرای روند تونل آکواریوم مشکل خاصی ندارد، افزود: آقای نجفی می‌گوید من اول باید اجرای پارکینگ طبقاتی در سعیدیه را شروع و احداث کنم و سپس وارد بحث احداث آکواریوم خواهم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حل این اختلافات را باید دنبال کنیم، تأکید کرد: به دنبال آن هستیم که آقای نجفی بتواند طرح آکواریوم را اجرایی کند.

ایجاد پارکینگ طبقاتی در سعیدیه مشکل ترافیک را حل می‌کند

فرماندار همدان با اشاره به اظهارات برخی اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه با ایجاد آکواریوم در مجتمع تجاری سعیدیه در این مکان گره ترافیکی ایجاد خواهد شد، نیز گفت: گره ترافیکی زمانی اینجا مشکل ایجاد می‌کند که به اندازه کافی و به اندازه نیاز پارکینگ در این محل تأمین نشود در حالی که آقای نجفی اعتقاد دارد 100 واحد پارکینگ نیز اضافه احداث می‌کند تا بحث ترافیک نیز حل شود که این نیز در کمیسیون تأیید شده است.

وی با بیان اینکه هر سئوالی داشتیم، آقای نجفی بسیار شفاف توضیح داده، اذعان داشت: داشتن چنین سرمایه‌ای برای شهر نباید این گونه بی‌مصرف بیفتد و از روند اجرایی آن جلوگیری شود.

تعالی با بیان اینکه وجود این فرد برای استان سرمایه است، خاطرنشان کرد: اگر در سرمایه‌گذاری‌ها سنگ‌اندازی صورت گیرد، مانع از ترغیب سرمایه‌گذار برای ادامه کار می‌شود.

هیچ راهی جز استقبال از بخش خصوصی نداریم

وی با اشاره به تأکید دولت در حمایت از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی نیز تأکید کرد: هیچ راهی جز استقبال از بخش خصوصی در راستای رهایی از وضعیت اقتصادی موجود نداریم.

فرماندار همدان ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که بخش خصوصی راحت سرمایه‌گذاری کند چرا که این مهم باعث عمران و آبادانی بیشتری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید همه موضوعات بررسی شود، گفت: دیدگاه‌های شورای شهر و شهردار و آقای نجفی باید منصفانه مورد بررسی قرار گیرد.

احداث تونل آکواریوم در همدان از مصوبات کمیسیون ماده 5 است

مدیر پروژه نخستین تونل آکواریوم کشور نیز در این زمینه با بیان اینکه احداث بزرگترین تونل آکواریوم در همدان از کمیسیون ماده 5 مجوز قانونی دارد، اظهار داشت: بر این مبنا به این سادگی نمی‌توان اجرای این مهم را منتفی کرد.

محمد نجفی با اشاره به ادعای یکی از اعضای شورای شهر در زمینه ایجاد گره ترافیکی در محدوده برج سعیدیه به داشتن پارکینگ دو طبقه این برج گفت: روند احداث پارکینگ طبقاتی در این محدوده نیز یک سالی است که متوقف شده است.

وی افزود: من اعلام آمادگی کرده‌ام که در هر مکان مورد نظر شورای شهر، بحث احداث تونل آکواریوم را اجرایی کنم اما در حال حاضر مباحث حقوقی اعلام شده از سوی شهرداری باید بررسی دقیق شود.

این سرمایه‌گذار با اشاره به پیشنهاد شورای شهر در زمینه ایجاد تونل آکواریوم در بلوار آیت‌الله نجفی نیز از اعلام آمادگی خود برای این جابجایی خبر داد.

انتهای پیام/89004/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول