اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی:

خطوط ارتباطی تصفیه‌خانه آب شرب شهر بیرجند 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: اجرای خطوط ارتباطی تصفیه‌خانه آب شرب شهر بیرجند و تاسیسات وابسته آن در حال حاضر بیش از 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خطوط ارتباطی تصفیه‌خانه آب شرب شهر بیرجند 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، حسین امامی اظهار داشت: با توجه به روند اجرایی پروژه تصفیه‌‌خانه آب شهر بیرجند و احتیاج مبرم به تامین آب مورد نیاز به منظور تست و راه‌اندازی واحدهای فرایندی، اجرای خط انتقال آب استحصالی از منابع تامین آب شهر در اولویت است که بر این اساس در طرح خطوط ارتباطی تصفیه‌خانه، روش‌های تامین آب مورد نیاز تصفیه‌خانه و تزریق آب تصفیه شده به شبکه شهری مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به مصوبه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سال 1389، تامین و انتقال هر چه سریع تر آب از منابع آب، شامل منابع آب شرب زیرزمینی واقع در دشت‌های رکات، علی‌آباد و مرک و تزریق آب تصفیه شده به شبکه شهری مورد تصریح قرار گرفته است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: پروژه خطوط ارتباطی تصفیه‌خانه آب شرب که از خرداد ماه سال 91 آغاز شده، شامل 30 کیلومتر لوله از نوع فایبرگلاس(GRP) و چدن داکتیل، چهار ایستگاه پمپاژ، 52 باب ابنیه فنی و مخزن دو هزار متر مکعبی است که کار انتقال آب از منابع زیرزمینی به تصفیه‌خانه و آب تصفیه شده به مخازن آب شهر را انجام می‌دهد و در حال حاضر با 74.4 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

امامی موقعیت اجرایی این خطوط را از مخزن شرکت آب و فاضلاب تا تصفیه‌خانه، از مخزن علی‌آباد ـ مرک تا تصفیه‌خانه، از تصفیه‌خانه تا مخزن سراب و کمربندی جنوب، از تقاطع بلوار سراب و کمربندی تا محل مخزن 17 شهریور، از محل مخزن 17 شهریور تا مخزن شمال شهر، از مخزن سراب تا تقاطع خیابان پاسداران و کمربندی و از تقاطع سراب تا مخزن سراب عنوان کرد.

وی اعتبار مورد نیاز برآورد شده برای اجرای این طرح را 370 میلیارد ریال ذکر کرد و اذعان داشت: تاکنون حدود 187 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده که 183 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

وی تاکید کرد: تسریع در روند اجرای این طرح منوط به اختصاص اعتبارات مورد نیاز است و اعتبارات اختصاصی طرح تاکنون بسیار کمتر از مقدار پیش‌بینی شده برای اجرای طرح بوده است.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول