اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:

زنان از مادران شهدا در تربیت فرزندان صالح الگوبرداری کنند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: زنان امروز جامعه از مادران شهدا در چگونگی تربیت فرزندان صالح الگوبرداری کنند تا با داشتن فرزندان با ایمان نقش بسزایی در تحکیم پایه‌های انقلاب اسلامی داشته باشند.

زنان از مادران شهدا در تربیت فرزندان صالح الگوبرداری کنند

نادر نصیری امروز به مناسبت تکریم از مادران و همسران شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: بیست و چهارم فروردین ماه به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین (س) روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

نصیری افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به همین مناسبت برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده که تکریم از مادران و همسران شهدا از جمله این برنامه‌هاست که امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت ام‌البنین (س) همسر و مادر چهار شهید است، ابراز داشت: مادران و همسران شهید در دوران دفاع مقدس با الگوگیری از این بانوی بزرگوار فرزندانشان را برای دفاع از آرمان‌ها و اهداف اسلام به جبهه‌های حق علیه باطل فرستادند که به دلیل این مهم همزمان با وفات حضرت ام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌البنین (س) روز تکریم از مادران و همسران شهدا در تقویم ملی انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

‌مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه حضرت ام‌البنین (س) الگوی بارز ایثار و مقاومت برای زنان جامعه است که آنان با الگوگیری از ایشان توانستند در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کنند، بیان کرد: این بانوی بزرگوار پاسدار روز عاشورا بودند و نهضت این روز را در تاریخ اسلام زنده نگه داشتند.

نصیری ادامه داد: مادران و همسران شهدا در هشت سال دفاع مقدس با الگوگیری و تأسی از حضرت ام‌البنین (س) توانستند با تربیت فرزندان صالح در تحکیم پایه‌ها و تحقق اهداف انقلاب اسلامی نقش بسزایی را ایفا کنند و همچنین با تحمل و صبر در برابر مشکلات توانستند تبیین‌کننده نظام و موقعیت آن در عرصه بین‌المللی باشند.

این مسئول ابراز داشت: این مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است که در این راستا باید زنان امروز جامعه از مادران شهدا در چگونگی تربیت فرزندان صالح الگوبرداری کنند تا بتوانند با داشتن فرزندان باایمان و باتقوای در تحکیم پایه‌های انقلاب اسلامی نقش بسزایی را ایفا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب گفت: ایشان فرمودند که شهیدان، جانبازان و ایثارگران طلایه‌داران و بیداران در صف نخست جبهه حق بودند که شهادت، ایثار، معامله با خداوند و از خودگذشتگی را به مردم ملت ما آموختند، همچنین مادران، همسران، فرزندان و پدران در صف دوم این جبهه هستند که برای عزت و افتخار انقلاب اسلامی فرزندان خود را به میدان جنگ فرستادند».

نصیری ادامه داد: طبق این مطلب رهبر فرزانه انقلاب مادران و پدران شهدا را در صف دوم جبهه انقلاب اسلامی قلمداد می‌کنند که این مهم نشان‌دهنده این است که آنان در پایداری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی را ایفا کردند.

وی با بیان اینکه مادران شهدا با فرستادن فرزندان خود به جبهه‌های حق علیه باطل از ارزش‌های دین اسلام دفاع کردند، بیان کرد: آنان با الگوگیری از حضرت ام‌البنین (س) توانستند با فداکاری، گذشت، صبر و بردباری سهم بزرگی در احیای ارزش‌های اسلامی داشته باشند که امروز این مهم را در جامعه خود می‌بینیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: زنان امروز جامعه نیز باید از مادران شهدا الگوگیری کنند که چطور آنان با تأسی از سیره زندگی حضرت ام‌البنین (س) توانستند در دفاع از ارزش‌های اسلامی ایستادگی و مقاومت کنند و حتی در این راه عزیزترین افراد زندگی خود را فدای این مطلب کنند.

انتهای پیام/77009/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول