اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره بحران گازی روسیه و اوکراین

وزیر امور خارجه لهستان از نشست روز دوشنبه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تهیه پیش‌نویس پاسخ مشترکی به نامه رئیس‌جمهوری روسیه در مورد بدهی‌های گازی اوکراین خبر داد.

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره بحران گازی روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "رادوسلاو سیکورسکی" وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد که اتحایه اروپا احتمالا روز دوشنبه پیش‌نویس پاسخ مشترکی به نامه "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه را تهیه خواهد کرد.

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه پیش از این اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین نامهی‌ها ای را خطاب به رهبران کشورهای اروپایی در ارتباط با مشکل عدم پرداخت بدهی‌های گازی اوکراین ارسال کرده که طی آن بشدت از ادامه این وضعیت ابراز نگرانی نموده و خواستار اقدام سریعی برای حل و فصل این مشکل شده است.

وزیر خارجه لهستان در این رابطه گفت: به درخواست "خوزه مانوئل باراسو" رئیس کمیسیون اروپا، وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است در نشستی ویژه در روز دوشنبه پیش‌نویس پاسخ مشترک به نامه رئیس‌جمهوری روسیه را تهیه کنند.

به گفته سیکورسکی، این پاسخ از سوی اتحادیه اروپا و احتمالا توسط یکی از رهبران این سازمان، شخص باراسو و یا "هرمان وان رومپی" رئیس شورای اروپا به مسکو فرستاده خواهد شد.

انتهای پیام/آ.ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول