اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته سلامت

زنگ سلامت در مدارس استان زنجان نواخته می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: به مناسبت هفته سلامت، زنگ سلامت در مدارس استان زنجان نواخته می‌شود.

زنگ سلامت در مدارس استان زنجان نواخته می‌شود

علیرضا بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از بنیان‌های خودمراقبتی جلوگیری از خوددرمانی است و یکی از جنبه‌های مثبت آموزش و فرهنگ‌سازی در امر خودمراقبتی در جامعه پرهیز از مصرف خودسرانه داروها است.

وی با اشاره به شعار امسال که «یک عمر سلامت با خودمراقبتی» نامگذاری شده است، تصریح کرد: نامگذاری روزهای هفته سلامت مرتبط با شعار کلی این هفته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: مسئولان و همه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و فعالان عرصه سلامت در این هفته سعی دارند به تبیین موضوع خودمراقبتی و آموزش همگانی بپردازند.

این مسئول ادامه داد: آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه خودمراقبتی در افزایش شاخص‌های سلامت و کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی و نیز روزهای غیبت می‌شود.

بیگلری در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی خودمراقبتی در جامعه تصریح کرد: اگر به افراد جامعه آموزش مناسب در زمینه خودمراقبتی داده شود، قطعا بسیاری از بیماری‌ها کنترل و جامعه به سوی سلامت حرکت خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه در ادامه با اشاره به ابلاغ 14 بندی سیاست‌های کلی نظام سلامت از جانب مقام معظم رهبری تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت به بخش سلامت، ابلاغ سیاست کلی نظام سلامت نقطه عطفی بسیار مشخص در عرصه سلامت و بهبود وضعیت بهداشت و درمان مردم است.

وی تاکید کرد: نکته مهم در این زمینه تولیت وزارت بهداشت در همه امور، سیاستگذاری‌های اجرایی‌، برنامه‌ریزی راهبردی مدیریت منابع و ارزشیابی به صورت کامل است و در این زمینه متولی اصلی سلامت جسمی و روحی آحاد مردم و وزارت بهداشت است.

این مسئول رضایت‌مندی قشر محروم جامعه از بهداشت و سلامت و نیز کاهش هزینه‌های درمان را از آثار کوتاه مدت این سیاست و بالا رفتن سطح بهداشت و درمان را از آثار میان مدت و هوشمندی ساختار سلامت و شناسایی مشکلات و رفع آن در کوتاه‌ترین زمان را از آثار دراز مدت سیاست‌های کلی نظام برشمرد.

بیگلری افزود: از مهم‌ترین اتفاق‌ها در خلال این برنامه افزایش سهم سلامت از تولید ناخالص ملی و بودجه سلامت است.

وی برگزاری مراسم زنگ سلامت، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، نشست مسئولان، راه‌اندازی کاروان سلامت، اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی و برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و .... را از برنامه‌ها هفته سلامت برشمرد.

انتهای پیام/2308/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول