اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان:

افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی، عامل مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی است

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: افزایش ضریب مکانیزاسیون یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی، عامل مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی است

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به نقش مدیریت مزرعه در افزایش تولیدات کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت مزرعه می‌تواند حدود 20 تا 30 درصد در افزایش تولید محصولات کشاورزی موثر باشد.

وی به راهکارهای مدیریت مناسب مزرعه اشاره و عنوان کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون یکی از راه‌های مدیریت مزرعه به شمار می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان به جایگاه استان زنجان در زمینه بهره‌گیری از ماشین‌آلات کشاورزی اشاره و عنوان کرد: زنجان در زمینه افزایش ضریب مکانیزاسیون  در بخش کشاورزی از برنامه پنجم جلوتر است.

این مسئول به تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی راهکارهای مختلفی وجود دارد.

تاراسی بیان داشت: افزایش ضریب مکانیزاسیون در مزرعه سهم چشمگیری در تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی دارد.

وی با اشاره به مصرف سوخت واحدهای‌ گاوداری و مرغ‌داری خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف سوخت این واحدها می‌تواند راهکار دیگری برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی باشد.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان یادآور شد: به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت واحدهای گاوداری و مرغ‌داری فعال در استان زنجان، تاکنون اقداماتی صورت گرفته است، ولی کامل نبوده و دستیابی به این هدف نیازمند تلاش بیشتر است.

این مسئول نقش ترویج را برای صرفه‌جویی مصرف سوخت در تولید گوشت قرمز و گوشت سفید موثر دانست و عنوان کرد: همچنین با حمایت از این واحدهای تولیدی می‌توان به این هدف نایل شد.

تاراسی متذکر شد: صرفه‌جویی در مصرف سوخت واحدهای گاوداری و مرغ‌داری جزو برنامه‌های سال‌جاری جهاد کشاورزی استان زنجان است.

وی گفت: هدف دیگری که به دنبال دستیابی به آن هستیم رسیدن به بخشی از موقعیت کشاورزان پیشرو در بخش‌های مختلف است که در این راستا اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان اذعان داشت: در استان زنجان کشاورزانی وجود دارند که در تولید محصولات متنوع دارای رکورد ملی، استانی و جهانی هستند که قصد داریم رکورد استانی را به سایر کشاورزان ترویج کنیم.

انتهای پیام/73010/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول