اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان مطرح کرد

خریداری ماشین‌های برقی برای انتقال مسافران به میدان امام

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان گفت: در حال حاضر قرارداد خرید ماشین‌های برقی برای انتقال مسافران به میدان امام منعقد شده است.

خریداری ماشین‌های برقی برای انتقال مسافران به میدان امام

ابوالفضل قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه تردد خودرو در میدان امام ممنوع شده است، آیا شهرداری و شورای شهر برنامه‌ای برای تردد مردم و بازاریان در میدان امام  در دستور کار خود دارند، اظهار کرد: در ارتباط با رسیدگی به این موضوع مسئولان مربوطه را به کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای شهر دعوت کرده‌ایم تا صحبت‌های مورد نظر در این زمینه با آنها صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه زمانی که مسئولان محدودیتی را برای مردم در سطح شهر ایجاد می‌کنند، باید امکاناتی را برای مردم در کنار این محدودیت‌ها قرار بدهند، افزود: با توجه به این موضوع در حال حاضر مقرر شده است که در صورتی که برخی از افراد درصدد استفاده از مسیر میدان امام  به صورت پیاده نباشند، امکاناتی برای تردد این افراد به داخل میدان امام  در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اختصاص ویلچر رایگان برای معلولان، دوچرخه‌های جمعی و خانوادگی برای خانواده‌ها و افراد متقاضی استفاده از دو‌چرخه و اختصاص ماشین‌های برقی نیز برای سایر افراد از امکانات در نظر گرفته شده به منظور تردد مردم به میدان امام  است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه پیاده‌رو‌ها به عنوان هدف اصلی از اجرای طرح ممنوعیت تردد خودرو در میدان امام است، ادامه داد: ماشین‌های برقی که برای این موضوع در نظر گرفته می‌شود باید بتوانند انبوهی از مسافران را از چهار‌راه شکر‌شکن تا میدان امام منتقل کنند.

قربانی با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان نیز متولی تأمین ماشین‌های برقی برای میدان امام شده است، تاکید کرد: در صورتی که فعالیت ماشین‌های برقی در میدان امام نیاز به نرخ‌گذاری داشته باشد، این موضوع نیازمند وجود مصوبه شورای اسلامی شهر است.

وی با اشاره به اینکه اما در حال حاضر به صورت موقت برای انتقال مسافران به میدان امام از ترن‌هایی توسط بخش خصوصی استفاده می‌شود، افزود: سرویس‌دهی این ترن‌ها به شهروندان از چهار‌راه شکر‌شکن تا میدان امام  صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: البته شنیده‌ها حاکی از این بوده که مقرر شده است که این ترن‌ها برای انتقال مسافران به میدان امام از هر نفر 200 تومان دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام مردم باید از این فرصت ایجاد شده به منظور توسعه فرهنگ پیاده‌روی استفاده کنند، اظهار کرد: کف‌سازی و مسائل مربوط به توسعه پیاده‌رو‌ها در میدان امام  به صورت مرتب انجام می‌شود، البته در حال حاضر برای برگزاری نماز جمعه در میدان امام تصمیم گرفته شده که اتوبوس‌ها برای سرویس‌دهی به نماز‌گذاران در روز‌های جمعه به مدت حداکثر دو ساعت فعال باشند.

قربانی با بیان اینکه در حال حاضر قرارداد خرید ماشین‌های برقی برای انتقال مسافران به میدان امام منعقد شده است، گفت: هزینه خرید این ماشین‌ها از سرمایه اتوبوس‌رانی پرداخت می‌شود و این ماشین‌ها جایگزین اتوبوس‌های فعال در این مسیر می‌شوند.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول