اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال گذشته؛

14 میلیارد ریال زکات در شهرستان زنجان جمع‌آوری شد

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از جمع‌آوری 14 میلیارد ریال زکات در این شهرستان خبر داد.

14 میلیارد ریال زکات در شهرستان زنجان جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر پناهی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرداخت زکات یکی از موضوعات مورد تاکید در دین مبین اسلام بوده و یکی از اعمالی است که همواره و به صورت مستمر توسط پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) انجام می‌شد.

وی با اشاره به برخی از روایات نقل شده در خصوص اهمیت پرداخت زکات افزود: خوشبختانه با بسترسازی صورت گرفته یکی از طرح‌های اجرایی کمیته امداد به جمع‌آوری زکات اختصاص داشته و از این طریق سنت حسنه پرداخت زکات در جامعه ترویج پیدا می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با بیان اینکه سالانه اقدامات مختلفی در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ پرداخت زکات در شهرستان انجام می‌شود، افزود: برگزاری جلسات چهره به چهره با حضور کشاورزان، جلسات شورای زکات و همچنین نصب بنرهای تبلیغی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط کمیته امداد زنجان است.

این مسئول در ادامه به جمع‌آوری 14 میلیارد ریال زکات طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: مبالغ جمع‌‌آوری در راستای محرومیت‏‌ز‎دایی و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

پناهی همچنین جمع‎‌آوری یک میلیارد ریال کمک مردمی در قالب طرح اکرام ایتام را نیز از دیگر مشارکت‌های مردمی شهرستان زنجان عنوان کرد و اظهار داشت: کمیته امداد در راستای عمل به سنت‌های حسنه و همچنین سیره ائمه معصومان (ع) در بحث کمک به ایتام اقدام به اجرای طرح اکرام ایتام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام به منظور بهره‌مندی بیشتر ایتام و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و حامیان اجرایی می‌شود، افزود: در قالب این طرح حامیان و خیرین با مراجعه به سایت اینترنتی و یا دفاتر کمیته امداد نسبت به قبول کفالت ایتام اقدام می‌کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 3 هزار حامی با کمیته امداد این شهرستان همکاری دارند، اذعان داشت: حامیان همکار با این نهاد شامل قشرهای مختلفی از جمله فرهنگیان، پزشکان، اساتید دانشگاه، مهندسان و ... هستند.

این مسئول با اشاره به همکاری مطلوب حامیان در خدمت‌رسانی به ایتام زیرپوشش این نهاد تصریح کرد: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی انجام شده و حس مسئولیت حامیان و اعتقادات عمیق مذهبی که در بین مردم استان وجود دارد، در حال حاضر طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های پردرآمد کمیته امداد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73005/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول