اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشاگرد:

قرارداد آبرسانی سیار به روستای بن‌گرخ تمدید می‌شود

فرماندار بشاگرد با بیان اینکه انتظار می‌رود که مردم روستاهایی همانند بن‌گرخ در این شهرستان در طرح تجمیع روستاها مشارکت داشته باشند، از تمدید قرارداد آبرسانی به این روستا توسط آبفای روستایی خبر داد.

قرارداد آبرسانی سیار به روستای بن‌گرخ تمدید می‌شود

رضا ملانسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس پیرامون آخرین وضعیت آبرسانی به روستاهای شهرستان بشاگرد اظهار داشت: به دلیل پراکندگی روستاها، فاصله دور آنها از یکدیگر و کوهستانی بودن این منطقه از هرمزگان خدمات رسانی توسط دستگاه‌های مربوطه از جمله آب‌، برق و مخابرات و راهسازی نسبت به دیگر شهرستان‌ها و مناطق پرهزینه‌تر شده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر آخرین وضعیت آبرسانی به روستای بن‌گرخ و بیان گلایه‌مندی مردم این روستا از بی توجهی آبفای روستایی در باب آبرسانی به این روستا، بیان داشت: این روستا حدود 20 خانوار و هشتاد نفر جمعیت دارد که قبلا آب آن توسط چشمه‌ای مجاور که الان خشکیده است تامین می‌شده است.

فرماندار بشاگرد با بیان اینکه در نزدیکی این روستا آبی برای شرب روستائیان وجود ندارد، اضافه کرد: از همین رو توسط‌ آبفای روستایی آبرسانی به این روستا طی قراردادی به صورت سیار و تانکر انجام می‌شود.

وی افزود: احتمالا گلایه‌مندی و نارضایتی مردم این روستا به دلیل اتمام قرارداد آبرسانی سیار به این روستاست که طبق آخرین صحبت صورت گرفته مقرر شده است آبفای روستایی نسبت به تمدید قرارداد آبرسانی سیار به بن‌گرخ اقدام کند.

ملانسب ادامه داد: رایزنی‌های متعددی با مردم این روستا با هدف تجمیع آنها در شهرک مطهر (دشت بارن) تاکنون صورت گرفته است در حالی که دولت و فرماندار متعهد به تامین تمامی امکانات لازم در این چنین شهرک‌های تجمیعی در منطقه بشاگرد هستند اما همکاری لازم تاکنون در روستاهایی همانند بن‌گرخ برای جابجایی و تجمیع در این شهرک‌ها صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: سردشت، گوهران، مطهر و دشت صحرا از جمله چهار نقطه‌ای هستند که برای تجمیع روستاها در بشاگرد تعیین و جانمایی شده است.

ملانسب بیان داشت: به عنوان نمونه این شهرک‌ها به ترتیب دارای 800، 100، 600 و 200 نفر ظرفیت جمعیتی هستند و این در حالی است که طرح‌های توسعه این شهرک‌ها نیز دیده شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد هر چند که فرآیند جابجایی و اسکان روستائیان در شهرک‌های مذکور پیچیده و مشکل است اما انتظار می‌رود معتمدین محلی نسبت به ترغیب مردم تلاش بیشتری کنند چرا که نمی‌توان برای روستاهایی با جمعیت کم و کیلومترها دورتر از خطوط برق و آب سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام داد.

انتهای پیام/88001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول