اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

مدیران و مسئولان بنیاد مسکن استان با استاندار اردبیل دیدار کردند

به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جمعی از مدیران و مسئولان بنیاد مسکن استان با استاندار اردبیل در سالن شیخ صفی استانداری دیدار کردند.

مدیران و مسئولان بنیاد مسکن استان با استاندار اردبیل دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، در این دیدار استاندار اردبیل با قدردانی از زحمات کارکنان بنیاد مسکن به نقش و اهمیت بنیاد مسکن در ساماندهی مسکن روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ضرورت آن زمان، حضرت امام (ره) در جهت حمایت از محرومان فرمان حساب 100 و تأسیس بنیاد مسکن را صادر کردند.

مجید خدابخش تصریح کرد: رمز موفقیت مدیران و کارکنان بنیاد مسکن در عمل به اساس و اصل فرمان حضرت امام (ره) است که بایستی در حد توان و به صورت جدی در راستای حل مشکلات مسکن محرومان تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اهمیت و جایگاه بنیاد مسکن بیش از آن است که تصور می‌کنیم بنابراین به نظر می‌رسد با توجه به صدور فرمان امام (ره) در اوایل انقلاب نسبت به تأسیس این بنیاد انقلابی اقدام شد و وظیفه ما را در جهت خدمت به مردم سنگین‌تر می‌کرد.

استاندار اردبیل از مدیران بنیاد مسکن خواست در پروژه‌های عمرانی نظارت دقیق داشته و اصول فنی و مهندسی را رعایت کنند به طوریکه اولویت کاری بنیاد مسکن باید خدمت به محرومان و ساخت و ساز مسکن محرومان باشد چرا که اصل و اساس تأسیس بنیاد مبتنی بر خدمت به محرومان است.

خدابخش اضافه کرد: در تهیه و طراحی مسکن روستایی باید با الگوگیری از فرهنگ اصیل اسلامی و صرفه‌جویی از مصرف انرژی انجام گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: بنیاد مسکن باید از امکانات موجود به نحوه مطلوب و با دقت و توجه کافی در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم به ویژه محرومان استفاده کند.

رئیس شورای مسکن استان با بیان اینکه بنیاد مسکن و کارکنان آن توجه ویژه‌ای به مردم روستانشین دارد، بر تلاش مسئولان دلسوز در امر خدمات‌رسانی به مردم مناطق محروم و دورافتاده تاکید کرد.

خدابخش بر حفظ روحیه نهادی در مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اشاره کرد و ادامه داد: ترکیب نهادی بنیاد مسکن ظرفیت بزرگی است که توانسته با انعطاف‌پذیری کامل و جدا از سیستم اداری کارهای بزرگی را به نتیجه رسانده و محل اعتماد مردم و خیران مسکن‌ساز برای محرومان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر مکانیزه کردن بخش کشاورزی و دامداری در روستاها تاکید کرد و گفت: با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و توسعه عمران و آبادانی، ایجاد اشتغال و افزایش ارزش افزوده در روستاها شاهد مهاجرت معکوس روستاها باشیم.

در ادامه این دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این نهاد انقلابی در زمینه‌های بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، صدور سند مالکیت روستایی در 31 روستا، اجرای طرح هادی روستاها، احداث مسکن شهری و روستایی و مسکن محرومان ارائه کرد.

احمد حاج‌علیزاده همچنین از احراز رتبه کشوری و استانی بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری، اجرای طرح هادی روستایی، مقاوم‌سازی مسکن روستایی، ستاد اقامه نماز و همچنین از برگزاری همایش توسعه پایدار فضایی و کالبدی روستایی در تیرماه امسال در استان خبر داد.

انتهای پیام/62001/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول