اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کارگرانی که چشم به راه پرداخت معوقات چند‌ ماهه خود هستند

جمعی از کارگران شهرداری یاسوج نسبت به پرداخت نشدن حقوق معوقه چند ماهه خود در ادوار گذشته ابراز گلایه کردند.

کارگرانی که چشم به راه پرداخت معوقات چند‌ ماهه خود هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بعد از ظهر امروز و همزمان با مسدود کردن جاده دسترسی محل تخلیه زباله شهر یاسوج در منطقه دشت‌روم توسط اهالی این دهستان، تعدادی از کارگران خدماتی شهرداری یاسوج نسبت به پرداخت نشدن حقوق و دستمزد خود در سال‌های گذشته ابراز گلایه و انتقاد کردند.

این کارگران شهرداری که به هیچ وجه حاضر به افشای نام خود نبودند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج دلیل معرفی نکردن خود را ترس از اخراج دانستند.

آن‌ها که هم از اخراج می‌ترسیدند و از سوی دیگر داغ معوقات خود را بر دل داشتند در گفت‌وگو با فارس از عدم اطلاع‌رسانی مشکلات آن‌ها توسط اصحاب رسانه و مطبوعات گلایه‌مند بودند.

یکی از این کارگران شهرداری که سابقه 15 سال خدمت در شهرداری یاسوج را داشت به عنوان نماینده کارگران به خبرنگار فارس گفت: انتقاد ما از مدیریت فعلی نیست چرا که جاوید شهردار یاسوج در طول شش ماه مدیریت خود همه حق و حقوق ما را پرداخت کرده است.

این کارگر نظافتی که از ترس اخراج نشدن نخواست نامی از او برده شود، ادامه داد: ما هم مانند سایر کارکنان، کارگران، کارمندان و مسئولان در این شهر فرزند و عیال داریم ولی کسی دادرس ما نیست.

وی گفت: حقوق برج یک و 12 سال 91 به اضافه سنوات و حقوق برج دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت سال 92 به اضافه عیدی خود را طلب داریم.

این کارگر باسابقه خدماتی در یاسوج تصریح کرد: تعداد 600 تا 700 نیروی خدماتی زیر نظر تعداد پنج پیمانکاری هستیم که حقوق خود را دریافت نکرده‌ایم و راه و چاره‌ای هم نداریم.

این کارگر نظافتی شهر یاسوج به تأثیر عدم پرداخت حقوق در کار خود و سایر همکارانش گفت و افزود: با شکم خالی و دست بسته نمی‌توان به درستی کار کرد و مسئولان و مردم هم نباید با این وضعیت توقع چندانی از ما داشته باشند.

کارگرانی که چشم به راه پرداخت معوقات چندین ماهه خود هستند

پس از این ابراز گلایه کارگران شهرداری در همان محل به سراغ محمدعلی جاوید شهردار یاسوج رفتیم و از وی در خصوص مشکلات این کارگران و ترسی که از اخراج خود در صورت مصاحبه دارند سخن به میان آوردیم.

شهردار یاسوج در پاسخ به خبرنگار فارس و با ناراحتی از طرح این موضوع از ما خواست تا در وسط موضوع نرخ تعیین نکنیم.

محمدعلی جاوید در ادامه گفت: ما در دوره مدیریت خود مطالبات را پرداخت کرده‌ایم و به دنبال این هستیم که کارگران خود را راضی نگه داریم.

وی با انتقاد از این گفته که در صورت هرگونه مصاحبه کارگران اخراج می‌شوند خطاب به خبرنگار فارس و کارگران خواست تا یک مورد از اخراج کارگران در این خصوص را ذکر کنند.

جاوید ادامه داد: کسی نیست که در این دوره و زمانه طلبکار نباشد و کارگران هم از این امر مستثنی نیستند و در آینده به صورت دوره زمانی این بدهکاری پرداخت خواهد شد.

وی در انتهای این گزارش قول داد که در دوره مدیریت خود بر شهرداری یاسوج هیچ کارمند و کارگری را به دلیل مصاحبه با خبرنگاران مورد بازخواست قرار ندهد.

انتهای پیام/2571/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول