اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد مسکن خراسان رضوی خبر داد

افزایش 4 برابری اعتبارات بنیاد مسکن خراسان رضوی

مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به 4 برابر شدن اعتبارات سال جاری این نهاد نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: به همین منظور در سال 93 شاهد تحولی بزرگ در روند پروژه‌های مسکن روستایی خواهیم بود.

افزایش 4 برابری اعتبارات بنیاد مسکن خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدرضا موسوی نیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بودجه عمران روستایی سال گذشته برای کل کشور معادل 250 میلیارد تومان بوده اظهار داشت: از این میزان 8 درصد و چیزی حدود 20 میلیارد تومان به خراسان رضوی اختصاص یافت.

وی با اشاره به اختصاص 650 میلیارد تومان بودجه عمران روستایی در سال 93 اضافه کرد: این بودجه به احتمال زیاد تا یک میلیارد و 250 تومان نیز خواهد رسید که پیش‌بینی می‌شود سهم خراسان رضوی از این اعتبار بیش از یکصد میلیارد تومان باشد.

مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 2 هزار و 303 روستا از مجموع 2 هزار و 524 روستای بالای 20 خانوار در استان اکنون دارای طرح هادی روستایی هستند و در سال 91 و 92 اخذ اعتبارات با مبالغ پایین سبب نقص در مرحله اجرای پروژه‌های عمرانی شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون میانگین کشوری اجرای طرح هادی 73 درصد است، افزود: خراسان رضوی با 91 درصد بالاتر از تمامی استان‌ها است و استاندار خراسان رضوی نیز قول تهیه طرح هادی 221 روستای دیگر در استان را داده است.

وی یادآور شد: در کل استان 585 روستا عملیات اجرایی طرح هادی آن به پایان رسیده و 220 روستای دیگر در دست اجرا است که منوط به جذب اعتبارات سال جاری است.

موسوی‌نیا خاطرنشان کرد: اکنون 29 درصد روستاهای ما از طرح هادی برخوردارند و میانگین کشوری آن 33 درصد است که خراسان رضوی چهار درصد در این حوزه عقب‌ماندگی دارد.

وی گفت: 173 هزار مسکن روستایی در استان از ابتدای انقلاب تاکنون ساخته شده و در برنامه سال جاری بازسازی شهرستان‌های نیشابور و فیروزه را در دستور کار داریم.

مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: سال گذشته 2 هزار و 500 واحد مسکن روستایی شهرستان نیشابور افتتاح و امسال مابقی آنها افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: از ابتدای انقلاب تاکنون 11 هزار واحد مسکن شهری احداث کردیم که تنها هزار و 127 واحد آن را سال گذشته به بهره‌برداری رساندیم.

وی اضافه کرد: در سال جاری عملا پروژه مسکن مهر به پایان می‌رسد و 18 هزار و 500 واحد با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در استان تا پایان سال افتتاح می‌شود.

موسوی‌نیا افزود: با همکاری انجمن‌های خیریه ساخت و ساز مسکن در شهر گلبهار 455 واحد، تربت حیدریه 220 واحد، بینالود 216 واحد، رضویه 490 واحد و بجستان 30 واحد مسکن مهر ساخته شده است.

وی عنوان کرد: تا چند روز آینده یک‌هزار و 455 واحد مسکن روستایی، 11 طرح هادی روستایی و یک‌هزار و 24 واحد مسکن مهر در مجموع با اعتباری بالغ بر 850 میلیارد ریال در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول