اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بروجرد خبر داد

برگزاری همایش ملی تبیین شخصیت امام خمینی(ره) در بروجرد

فرماندار بروجرد گفت: همایش ملی تبیین شخصیت امام خمینی(ره) در بروجرد برگزار می‌شود.

برگزاری همایش ملی تبیین شخصیت امام خمینی(ره) در بروجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، منوچهر فراقی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی تبیین شخصیت امام خمینی(ره) در بروجرد، این شهرستان را شهری با قدمت چندین ساله مذهبی و علمی و سابقه بیش از 4 هزار ساله عنوان کرد و گفت: در تبیین شخصیت حضرت امام خمینی(ره) همین بس که در لبیک به فرمان امام در دوران هشت ساله دفاع مقدس بیش از 200 هزار رزمنده به منظور حفظ عزت و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران جان شیرین خود را فدا کردند. 

وی اجرای هرچه بهتر و شایسته این همایش ملی را نیازمند همکاری همه جانبه مسئولان شهرستانی دانست و گفت: این شهرستان آمادگی کامل برای برگزاری این همایش ملی را دارد.

در ادامه رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی به ارائه نکاتی از شخصیت امام خمینی (ره) در این همایش پرداخت.

حجت‌الاسلام سید نصرالله محبوبی با اشاره به شخصیت والای علمی حضرت امام (ره)، گفت: عظمت علمی ایشان در مباحث متعدد علمی و تسلط استثنایی بر مطالب از مهمترین خصیصه‌های علمی و بی‌نظیر ایشان است.

وی پرداختن به نقش وجودی و شخصیت علمی امام خمینی(ره) در تثبیت نظام مقدس اسلامی ایران را یکی از اهداف برگزاری این همایش خواند.

دبیر این همایش حضرت امام خمینی(ره) را وسیله نجات امت اسلامی معرفی و تصریح کرد: گرامیداشت و تکریم خدمات عظیم ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی و این آب و خاک وظیفه‌ای است که بر گردن همه ما گذاشته شده است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی با اشاره به نقش بی‌نظیر تربیتی این بزرگ‌مرد اسلام، اذعان کرد: جوانان تربیت یافته در مکتب امام، از پاک‌ترین و شایسته‌ترین افراد بودند و افرادی که توسط این شخصیت بزرگ تربیت می‌شدند، یک شبه راه صد ساله را طی می‌کردند.

محبوبی اضافه کرد: در برگزاری باشکوه‌تر این همایش ملی، نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان ادارات شهرستان هستیم.

دبیر همایش ملی تبیین شخصیت علمی امام خمینی(ره) از ارسال 115 اثر به دبیرخانه این همایش در دانشگاه آیت‌الله بروجردی خبر داد.

حجت الاسلام اسماعیل توکلی گفت: این مقالات در دو بخش خلاصه‌نویسی آثار امام راحل(ره) و محورهای همایش و به دبیرخانه در دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) شهرستان بروجرد ارسال شده است.

وی افزود: از آثار ارائه شده به این همایش در نهایت 9 مقاله برتر انتخاب شده و جوایز نفیسی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

توکلی در ادامه همکاری صداو سیما، رادیو بروجرد، شهرداری و دیگر نهادها و مسئولان شهرستان را به منظور اطلاع‌رسانی، تامین امکانات لازم رفاهی و امنیتی خواستار شد.

همایش ملی تبیین شخصیت علمی حضرت امام خمینی (ره) 16 و 17 اردیبهشت ماه در دانشگاه آیت الله بروجردی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دری نجف‌آبادی و سید حسن خمینی و با حضور حجت الاسلام ابوترابی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونین وی، برخی شاگردان امام خمینی(ره) و مسئولان شهرستان بروجرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2304/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول