اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

مصرف سموم در مازندران مدیریت شود

استاندار مازندران خواستار کاهش میزان مصرف سموم کشاورزی در مازندران با استفاده از جایگزینی راه‌های بی‌خطر شد.

مصرف سموم در مازندران مدیریت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، ربیع فلاح جلودار پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین نخستین کشت مکانیزه برنج در کشور با بالا دانستن میزان سموم مورد استفاده در مزارع استان اظهار داشت: باید به دنبال سموم با کیفیت باشیم و بتوانیم روش مکانیزه، مکانیکی و بیولوژیکی را جایگزین روش شیمیایی کنیم.

استاندار مازندران خواستار توجه بیشتر به تولید مواد غذایی در روستاها شد و توسعه فرهنگ مصرف‌گرایی در روستاهای مازندران را مورد نکوهش قرار داد.

وی وضعیت مهار آب‌های سطحی در استان را بسیار ضعیف دانست و گفت: تنها بیش از 12 هزار مترمکعب از آب‌های سطحی مازندران یعنی نزدیک به 10 درصد آن مهار می‌شود که امیدواریم با تکمیل سد هراز در سال جاری بتوانیم نیاز آب کشاورزی، کشاورزان پایین دست آن را تامین کنیم.

فلاح با بیان اینکه در مازندران بیش از 220 هکتار زمین زیر کشت برنج وجود دارد، گفت: میاندرود یکی از استعدادهای درخشان تولید برنج و محصولات کشاورزی در سطح استان است.

استاندار مازندران با تاکید بر مکانیزه کردن تولید برنج افزود: مکانیزه کردن تولید برنج باید به سرعت پیش برود تا هم کشاورزان برای تولید با مشکلات مالی و جسمی کمتری روبرو شوند و هم میزان تولید ارتقا یابد.

این مسئول فروش محصولات کشاورزی، بیمه کشاورزی و موانع اعتباری برای توسعه بیشتر کشاورزی را از جمله دیگر معضلات کشاورزی در استان دانست و خاطرنشان کرد: این مسائل در حال پیگیری است.

انتهای پیام/86021/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول