اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سازمان ملل: ده‌ها هزار کودک در سودان جنوبی بر اثر گرسنگی در معرض مرگ هستند

سازمان ملل اعلام کرد بیش از ۵۰ هزار کودک زیر ۵ سال در سودان جنوبی به خاطر سوء تغذیه از گرسنگی در معرض مرگ هستند.

سازمان ملل: ده‌ها هزار کودک در سودان جنوبی بر اثر گرسنگی در معرض مرگ هستند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز اعلام کرد نزدیک به 250 هزار کودک در سودان جنوبی تا پایان امسال دچار سوء تغذیه می شوند و از این میان، 50 هزار کودک نیز به همین علت جان خود را از دست می دهند.

 

یونیسف در بیانیه ای اعلام کرد: جنگ در سودان جنوبی موجب شده است مشکل کمبود مواد غذایی و سوء تغذیه که مردم و بخصوص کودکان از سال 2011 یعنی از زمان استقلال این کشور از آن به شدت رنج می برند، بحرانی تر شود و اگر اقدامات فوری برای مقابله با این مشکل انجام نشود، 50 هزار کودک زیر پنج سال از گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد.

 

یونیسف افزود: سه میلیون و هفتصد هزار نفر از مردم سودان جنوبی و از جمله 740 هزار کودک، در معرض تهدید نا امنی غذایی قرار دارند.

 

جاناتان ویتچ نماینده یونیسف در سودان جنوبی ضمن اعلام این آمار گفت: بدتر از همه این است که اگر جنگ در این کشور همچنان ادامه پیدا کند و کشاورزان قادر نباشند محصولات خود را برداشت کنند، سوء تغذیه در کودکان به سطحی بی سابقه و البته بسیار نگران کننده خواهد رسید، اگر ما نتوانیم منابع مالی بیشتر و دسترسی بهتر به این کودکان داشته باشیم، دهها هزار تن از کودکان زیر پنج سال از گرسنگی تلف خواهند شد.

 

یونیسف در حال حاضر تلاش می کند هر چه زودتر یکصد و پنجاه هزار کودک زیر پنج سال را در سودان جنوبی که دچار سوء تغذیه شدید هستند، با دادن مکمل های غذایی، ویتامین ها، داروهای ویژه و قرص های تصفیه آب، از مرگ نجات دهد.

 

یونیسف تاکید کرد: برای فائق آمدن بر مشکلات غذایی سودان جنوبی، به 38 میلیون دلار کمک نقدی نیاز دارد ولی تنها چهار میلیون و ششصد هزار دلار آن را از محل کمک های جهانی جمع آوری کرده است.

 

مخالفان «بانتیو» مرکز استان الوحده را تحت کنترل خود گرفته اند

 

یکی از فرماندهان نزدیک به «ریک ماشار»، معاون سابق رئیس جمهور سودان جنوبی و رهبر شورشیان این کشور گفت: مخالفان «بانتیو» مرکز استان الوحده را تحت کنترل خود گرفته اند.

وی افزود: دو گردان از تیپ هفتم ارتش سودان جنوبی به نیروهای ماشار پیوسته اند و شهرهای استان الوحده یکی پس از دیگر به دست مخالفان سقوط کرده است.

این فرمانده شورشیان گفت: دو گردان جدیدی که به مخالفان ملحق شده اند نقش اساسی در سقوط شهر بانتیو داشتند و به همین منظور ماشار درجه فرماندهان این دو گردان را فورا به سرلشکری ارتقا داد تا از تلاش های آنها برای تسلط بر شهر بانتیو قدردانی کرده باشد.

سودان جنوبی از نیمه های دسامبر گذشته شاهد مناقشه بین سلوا کر رئیس جمهور این کشور با معاون سابق وی است ( که در ژوئیه 2013 برکنار شد)، با پیوستن شبه نظامیان قبیله ای به طرفداران ماشار جنگ داخلی در این کشور شکل گرفت و تاکنون هزاران کشته و هفتصد هزار آواره برجا گذاشته است.

جنگ داخلی در سودان جنوبی  از جوبا پایتخت این کشور آغاز و خیلی زود به استان های مهم بویژه نیل علیا در شمال شرق، یونیتی در شمال و جانگلی در شرق کشیده شد و به رغم آتش بس ماه ژانویه،درگیری ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ل.ی

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول