اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دوازدهمین جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان به تصویب رسید

8 مصوبه استانی و یک پیشنهاد ملی در موضوع مالیات

در دوازدهمین جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان هشت مصوبه استانی و یک پیشنهاد در سطح ملی در بخش مالیات به تصویب اعضا رسید.

8 مصوبه استانی و یک پیشنهاد ملی در موضوع مالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان اصفهان، «خسرو کسائیان» رئیس اتاق اصفهان در این جلسه با تشریح عملکرد یک ساله شورا اظهار کرد: در یازده جلسه این شورا 134 موضوع اصلی مطرح شده که 209 پیشنهاد به تصویب رسیده که از میان 124 مصوبه استانی و 85 مصوبه به صورت پیشنهاد ملی بوده است.

وی افزود: از 124 مصوبه استانی تعداد 109 مصوبه اجرایی و 15 مصوبه در دست اجراست همچنین 85 مصوبه پیشنهادی در سطح ملی به تهران ارسال شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان ادامه داد: جناب شافعی رئیس اتاق ایران در فروردین ماه امسال اظهار داشتند عملکرد شورای گفت‌وگوی استان اصفهان در سطح کشور قابل توجه بوده بطوری که می‌توان از آن به عنوان الگو استفاده کرد.

*اصفهان سهم قابل توجهی از اعتبارات اسنادی و  صندوق توسعه ملی را به خود اختصاص دهد

در ادامه این جلسه نیز استاندار اصفهان گفت: طی 10 ماه گذشته 10 میلیارد دلار اعتبارات اسنادی (lc) گشایش یافته است و 50 میلیارد دلار در دست بررسی است.

رسول زرگرپور خواستار مشخص شدن سهم  استان اصفهان از این اعتبارات شد و افزود: بخش صنعت، معدن و کشاورزی استان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و در حال حاضر صنعتی‌ترین استان کشور شناخته می‌شود و انتظار می‌رود که اختصاص این اعتبارات، استان سهم متناسب با توانمندی‌هایش باشد.

وی از معاونت برنامه‌ریزی استانداری خواستار ارائه گزارشی از میزان تخصیص اعتبارات اسنادی گشایش یافته به استان شد و تاکید کرد: اتاق بازرگانی نیز باید نسبت به این موضوع پیگیری‌های مورد نیاز را انجام دهد.

استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار استفاده بنگاه‌های اقتصادی استان از منابع  صندوق توسعه ملی شد و اضافه کرد: استان با توجه به ظرفیت واحدهای صنعتی و تولیدی خود می‌تواند یکی از مهم‌ترین مشتریان این صندوق باشد.

*ستاد هدفمندی یارانه‌های استان هفت کارگروه تخصصی تشکیل داده است

وی در ادامه سخنان خود به تشکیل ستاد هدفمندی یارانه‌های استان و تشکیل کارگروه‌های صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، سوخت، تنظیم بازار، امنیتی، انتظامی، اطلاع‌رسانی اشاره کرد و تصریح کرد: کمیته هماهنگی ستاد به ریاست استاندار به صورت مرتب تشکیل می‌شود و اعضای اتاق در کارگروه صنعت و کشاورزی  حضور دارند و می‌توانند نظرات بخش خصوصی را در این زمینه ارائه کنند.

زرگرپور با اشاره به مشکلات فاز اول هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: با آسیب‌شناسی صورت گرفته از فاز اول قانون، تلاش شده که در فاز دوم شاهد بروز این مشکلات نباشیم و با این وجود بخش خصوصی می‌تواند در اجرای موفق فاز دوم نقش موثری داشته باشد.

وی خواستار مشارکت بیشتر بخش خصوصی به ویژه اصناف در مراحل تنظیم قانون مالیات بر ارزش افزوده شد و گفت: اگر از اصناف در مراحل تنظیم اولیه قانون دعوت به ارائه نظر می‌شد امروز شاهد بروز مشکلات در اجرای قانون نبودیم.

رئیس شورای گفت‌وگو استان اصفهان در ادامه سخنان خود از تدوین برنامه شورا در سال 93 در جلسه آینده خبر داد و ادامه داد: موضوعاتی که بیشترین مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی با آن روبرو است در جلسه بعدی اولویت‌بندی می‌شود تا در سال جاری به آن پرداخته شود.

وی در این جلسه نیز به بحران آب زاینده رود اشاره کرد و خواستار تمرکز توان استان در اجرایی شدن مصوبه 9 ماده شورای عالی آب در مورد زاینده رود شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر برای زاینده رود فقط روضه خواندیم و باید به جای روضه‌خوانی کار عملی برای احیای رودخانه انجام دهیم.

زرگرپور از محاسبه خسارات کشاورزان استان ناشی از خشکسالی با فرمول جدید خبر داد.

وی مدیریت یکپارچه بر رودخانه را یکی از بندهای این مصوبه دانست و گفت: ایجاد سیستم کنترلی در برداشت آب و همچنین تنظیم منابع و مصارف آب از مهم‌ترین اقداماتی است که توسط مدیریت یکپارچه باید صورت گیرد.

انتهای پیام/63001/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول