اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان:

آسیب‌های ناشی از قاچاق کالا اقتصاد ملی را تهدید می‌کند

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: آسیب‌های ناشی از قاچاق کالا اقتصاد ملی را تهدید می‌کند.

آسیب‌های ناشی از قاچاق کالا اقتصاد ملی را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار علیرضا صالحی ظهر امروز در جلسه تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار داشت: وضعیت چند عاملی بودن پدیده قاچاق موجب گسترش آسیب‌های ناشی از آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های ناشی از قاچاق کالا اقتصاد ملی را مورد تهدید قرار می‌دهد، تصریح کرد: قاچاق کالا یک معضل اجتماعی است که اکثر کشورهای جهان به نوعی از آن رنج می‌برند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در کشورمان قاچاق کالا بزرگترین خطری است که بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی کشورمان را تهدید می‌کند، تصریح کرد: امنیت اجتماعی و اقتصادی مهم‌ترین عامل بسترساز رشد و توسعه در هر جامعه است.

این مسئول ادامه داد: به منظور افزایش امنیت و شناخت و کاهش آسیب‌ها در هر جامعه‌ای ابتدا باید تهدیدها و ظرفیت‌های منطقه را شناخت و در جهت‌دهی درست آنها کوشید.

صالحی متذکر شد: عوامل و مؤلفه‌های موثر در حجم قاچاق در اقتصاد کشورمان متعدد بوده و معمولا طیفی از عوامل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در وضعیت فعلی قاچاق موثر است.

وی وضعیت چند عاملی بودن پدیده قاچاق را موجب گسترش آسیب‌های ناشی از آن دانست و یادآور شد: از جمله عوامل سیاسی موثر بر وضعیت قاچاق در کشورمان می‌توان به خصومت و تحریم‌های بین‌المللی اشاره کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان اضافه کرد: همچنین در ارتباط با عوامل فرهنگی می‌توان به فرهنگ مصرف کالای خارجی، تبلیغات، تهاجم فرهنگی و فرهنگ قرار مالیاتی و...اشاره کرد.

این مسئول تاکید کرد: آسیب‌های منتهی به قاچاق کالا و نیز آسیب‌های ناشی از قاچاق کالا در یک روند تشدیدشونده می‌تواند اقتصاد ملی را مورد تهدید قرار دهد.

انتهای پیام/73008/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول