اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

ارائه 198 هزار نفر ساعت آموزش در اردوهای طرح هجرت

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای مرکز فجر شهرستان ابهر گفت: سال گذشته 198 هزار و 749 نفر ساعت آموزش برای علاقه‌مندان در اردوهای طرح هجرت اجرا شده است.

ارائه 198 هزار نفر ساعت آموزش در اردوهای طرح هجرت

الهام موحد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای در طول سال دوره‌های آموزشی مختلفی در سطح شهرستان ابهر برگزار می‌کند.

وی به نقش فنی و حرفه‌ای در تحقق شعار سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و بیان داشت: فنی و حرفه‌ای مرکز ابهر برای تحقق شعار سال دوره‌های آموزشی بازارمحور اجرا می‌کند.

* برگزاری دوره‌های آموزشی بازارمحور در مرکز فجر ابهر

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای مرکز فجر شهرستان ابهر با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی بازارمحور در راستای اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود، افزود: در این طرح محصولات توسط کارآموزان تولید شده و به مرحله فروش می‌رسد.

این مسئول با تاکید بر اینکه دوره‌های آموزش بازارمحور در اشتغال کارآموزان نقش بسزایی دارد، گفت: در این دوره‌ها کارآموزان با بازاریابی و نحوه اشتغال در بازار نیز آشنا می‌شوند.

موحد با بیان اینکه دوره‌های بازار محور در علاقه‌مندی کارآموزان به اشتغال نیز نقش مهمی دارد، متذکر شد: این دوره‌ها در صرفه‌جویی هزینه‌ها نیز نقش بسزایی دارد.

وی خیاطی برای لباس‌های کشی و مجلسی، کاموابافی با دو میل، بافندگی، عروسک‌سازی تزئینی، پرده‌دوزی، معرق‌کاری و... را جزو رشته‌های برگزار شده در دوره‌های آموزشی بازارمحور اعلام کرد.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای مرکز فجر شهرستان ابهر در ادامه برگزاری دوره‌های مربوط به افزایش مهارت مربیان و دوره‌های تربیت بدنی را از دیگر برنامه‌های سال آینده اعلام کرد و بیان داشت: برگزاری اردوهای مربیان مرکز فجر ابهر از دیگر برنامه‌ها است.

این مسئول همچنین به دوره‌های آموزشی مربوط به مشاغل خانگی اشاره کرد و متذکر شد: دوره‌های آموزشی مشاغل خانگی می‌تواند در منبع درآمد زنان خانوار نیز تاثیر داشته باشد.

موحد به اقدامات فنی و حرفه‌ای مرکز ابهر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته 198 هزار و 749 نفر ساعت آموزش برای علاقه‌مندان در اردوهای طرح هجرت اجرا شده است.

* ارائه 1296 نفر دوره آموزش در اردوهای طرح هجرت

وی خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته یک‌هزار و 296 نفر دوره آموزش در اردوهای طرح هجرت دانشجویی در روستاهای فاقد امکانات برگزار شده است.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای مرکز فجر شهرستان ابهر با بیان اینکه مجموعاً 2 هزار و 293 نفر دوره آموزش برای کارآموزان در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای ارائه شده، متذکر شد: این مقدار در مرکز ثابت و تیم‌های سیار شهری و روستایی، طرح هجرت، کارگاه استاد شاگردی و آموزشگاه‌های آزاد زیر پوشش آموزش‌های خود قرار داده شده‌اند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: دانش‌آموزان، دانشجویان و همه آحاد جامعه می‌توانند برای شرکت در دوره‌های آموزشی رشته تحصیلی و رشته مورد علاقه خود به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول