اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو علی‌البدل سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان:

تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی در کیفیت ساخت و ساز موثر است

عضو علی‌البدل سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: رسیدن به کیفیت مطلوب ساختمان و جلوگیری از سرمایه‌های عظیم ملی که سالانه در این عرصه هزینه می‌شود به تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان بستگی دارد.

تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی در کیفیت ساخت و ساز موثر است

سعید پارسافر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ساخت و ساز زنجیره‌ای است که عده‌ای از مهندسان و پیمانکاران در این زنجیره فعالیت دارند و مقررات ملی ساختمان به عنوان فراگیر‌ترین اصول و ضوابط موجود در عرصه ساختمان بوده که نقش موثری در نیل به اهداف عالی قانون به منظور تامین ایمنی، بهداشت، سلامتی و صرفه اقتصادی فرد و جامعه داشته است.

وی به وجود مهندسی محاسبات و نظارت در سازمان نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و ادامه داد: مهندسان محاسبات وظیفه خود را بر طبق سرفصل‌ها و آیین نامه‌های ایران باید انجام دهند و از آنجا که این مقررات دائما در حال تغییر است این مهندسان باید اطلاعات خود را به روز کنند.

عضو علی‌البدل سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطر نشان کرد: نظارت از مهم‌ترین ارکان ساخت و ساز طرح‌های عمرانی محسوب شده و بی‌توجهی به آن سبب افت شدید کیفیت، تضییع سرمایه‌های مالی و انسانی کشور و در بسیاری از موارد موجب به خطر افتادن جان بهره‌برداران طرح‌های عمرانی خواهد شد.

وی افزود: مهم‌ترین عامل در نظارت طرح‌های عمرانی، بکارگیری مهندسان متخصص و متعهد است که بی‌شک مهندسان ناظر برخوردار از شرایط مذکور، مانع اصلی جلوگیری از بسیاری اشتباهات انجام شده در روند ساخت و اجرای طرح‌های عمرانی خواهند بود.

پارسافر با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از ارکان و مراجع مشمول در امر کنترل ساختمان است تصریح کرد: برای رسیدن به کیفیت مطلوب ساختمان و جلوگیری از سرمایه‌های عظیم ملی که سالانه در این عرصه هزینه می‌شود به برقراری تعامل میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری نیاز است.

وی اضافه کرد: سازمان مسکن و شهرسازی که متولی ساخت و ساز در استان و کشور است این وظیفه را به نظام مهندسی ساختمان و شهرداری داده است و این دو ارگان برای لحاظ کردن وظیفه خود باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور دزفول عنوان کرد: در حال حاضر ارتباطات سازمان نظام مهندسی و شهرداری رقابتی است در حالیکه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی در رابطه با نقش دانشگاه در ارتقا کیفیت ساخت و ساز اظهار کرد: ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه در ارتقای توام با توانمندی‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فنی و تحقیقاتی دانشجویان دانشگاه و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان تاثیرگذار است.

پارسافر ادامه داد: برگزاری همایش‌ها و سمینار‌ها و نیز اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و یا پایان‌نامه‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری، ارائه مقالات مشترک به سمینار‌ها و توسعه خدمات تحقیقاتی و مطالعاتی و استفاده حداکثر از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه و سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌تواند در کیفیت ساخت و ساز تاثیرگذار باشد.

وی در رابطه با وضعیت کیفیت ساخت و ساز در خوزستان گفت: کیفیت ساخت و ساز در خوزستان تفاوت چندانی با کل کشور ندارد اما اگر افراد دخیل در زنجیره ساخت و ساز ارتباط کاملی داشته باشند می‌توان به افزایش کیفیت امیدوار بود.

انتهای پیام/72011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول