اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای زکات شهرستان خدابنده مطرح شد

جمع‌آوری قریب به 20 میلیارد ریال زکات در خدابنده

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده از جمع‌آوری قریب به 20 میلیارد ریال زکات در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری قریب به 20 میلیارد ریال زکات در خدابنده

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غدیر خلجی صبح امروز در جلسه شورای زکات خدابنده اظهار داشت: یکی از سنت‌های حسنه مورد تاکید در دین اسلام پرداخت زکات است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه یکی از سنت‌های حسنه کمیته امداد نیز جمع‌آوری زکات است، اضافه کرد: کمیته امداد خدابنده به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.

این مسئول با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای زکات در این شهرستان اضافه کرد: با برگزاری این جلسات در زمینه راهکارهای تبیین مردم در زمینه زکات اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

خلجی همچنین به نصب بنرهای تبلیغی در زمینه زکات در سطح نیز اشاره داشت و گفت: این بنر‌ها در معابر پرتردد شهر نصب می‌شود.

وی به برگزاری جلسات چهره به چهره با حضور کشاورزان عمده‌کار نیز اشاره کرد و یادآور شد: در راستای برگزاری این جلسات نحوه پرداخت زکات و آثار فردی و اجتماعی آن برای کشاورزان تبیین می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری مثبت اقدامات انجام شده در ترویج فرهنگ زکات بیان داشت: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی صورت گرفته این طرح در بین مردم شهرستان جا افتاده و در راستای اجرای این طرح همکاری مطلوبی دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه طی سال گذشته 19 میلیارد و 641 میلیون ریال زکات در شهرستان خدابنده جمع‌آوری شده، اضافه کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 57 درصد افزایش یافته است.

خلجی همچنین به نقش تاثیرگذار روحانیون در افزایش زکات جمع‌آوری شده اشاره کرد و گفت: روحانیون با حضور در مناطق محروم و تبیین مردم نسبت به آثار و نتایج پرداخت زکات نقش تاثیرگذاری در افزایش جمع‌آوری زکات دارند.

وی در پایان به هزینه‌کرد زکات نیز اشاره کرد و متذکر شد: احداث پروژه‌های عام‌المنفعه و رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند از موارد هزینه‌کرد زکات است.

مدیر کمیته امداد شهرستان خدابنده در پایان اذعان داشت: مبالغی که در قالب زکات جمع‌آوری می‌شود، در‌‌ همان محلی که جمع‌آوری شده، هزینه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول