اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تاکید رئیس‌جمهور ترکمنستان بر ضرورت همکاری گازی با ایران

رئیس‌جمهور ترکمنستان بر پایبندی دولتش به تعهدات و مفاد قراردادهای گازی منعقد شده با جمهوری اسلامی ایران و نیز بر ادامه همکاری‏‌های گازی کشورش با ایران تأکید کرد.

تاکید رئیس‌جمهور ترکمنستان بر ضرورت همکاری گازی با ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌‏آباد، خبرگزاری رسمی ترکمنستان امروز شنبه در گزارشی اعلام کرد که «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان بر پایبندی دولتش به تعهدات و مفاد قراردادهای گازی منعقد شده با جمهوری اسلامی ایران و نیز بر ادامه همکاری‏‌های گازی کشورش با ایران تأکید کرد.

این منبع ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد که رئیس جمهور ترکمنستان این سخنان را در جلسه ویژه با حضور مقامات عالی رتبه در امور نفت و گاز مطرح کرده‏ است.

بردی‏محمداف در این زمینه همچنین خطاب به مسئولین عالی رتبه انرژی دولت ترکمنستان بر ادامه فعالیت و اقدامات مربوطه برای اجرای قراردادهای منعقده با ایران در زمینه صادرات گاز به کشور همسایه تأکید کرد.

این گزارش حاکی از آن است که رئیس جمهور ترکمنستان همچنین بر اهمیت همکاری‏‌های گازی با روسیه و چین و اجرای تعهدات قراردادها با این شرکا در عرضه خرید و فروش گاز نیز تأکید کرده ‏است.

تأکید رئیس جمهور ترکمنستان بر اهمیت همکاری‏‌های گازی با جمهوری اسلامی ایران و پایبندی دولت این کشور به تعهدات قراردادی خود در این زمینه درحالی است که ترکمنستان در سال‌های اخیر با سرمایه گذاری کلان سعی در تنوع بخشی به صادرات حامل‌های انرژی خود دارد.

صنعت نفت و گاز ترکمنستان در واقع از مهمترین و تنهاترین ارکان اقتصاد ملی و منبع درآمد ارزی این کشور می‌‏باشد.

ترکمنستان هم‏‌اکنون سالانه بیش از 12 میلیون تن نفت خام و بیش از 80 میلیارد متر مکعب گاز تولید می‏‌کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول