اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بازار کهگیلویه و بویراحمد در نوروز 93 آرام و کنترل شده بود

مشاهدات و گزارشات میدانی در ایام نوروز نشان‌دهنده بازاری آرام و کنترل شده در کهگیلویه و بویراحمد و همچنین بهبود سطح کمی و کیفی خدمات به مسافران نوروزی بوده است.

بازار کهگیلویه و بویراحمد در نوروز 93 آرام و کنترل شده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در نوروزی که پشت سر گذاشته‌ایم شاید بتوان گفت که عملکرد مجموعه اعضای ستاد هماهنگی سفر در کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سال‌های قبل بسیار بهتر بوده است؛ یکی از سازمان‌های عضو این ستاد که عملکرد آن تاثیر بسزایی در میزان موفقیت این استان در استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی داشته است، سازمان صنعت، معدن و تجارت است که امسال مدیریت به مراتب بهتری داشته است.

در ایام نوروز، خدمات مورد نیاز مسافران از جمله سرویس‌های تعمیرگاهی و سرویس‌دهی نانوایی‌ها قابل قبول بوده است تا جایی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد عملکرد این سازمان را در ایام نوروز قابل تحسین و ستودنی توصیف کرد.

برای بررسی این موضوع به سراغ داریوش دیودیده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، برزین ایلخانی‌پور معاون توسعه بازرگانی داخلی و سالار حسین‌پور معاون بازرسی این سازمان رفتیم تا به بیان گوشه‌ای از عملکرد نوروزی خود بپردازند.

کهگیلویه و بویراحمد در ارائه خدمات خوراکی نمونه کشوری بود

داریوش دیودیده در این زمینه گفت: عملکرد مجموعه سازمان صنعت و معدن به گونه‌ای بود که در ایام نوروز، هیچ کمبود کالایی در بازار نداشتیم و همه خدمات لازم به لحاظ کمی و کیفی به مسافران ارائه شده است.

وی با بیان اینکه به همراه معاون بازرگانی داخلی و مسئول روابط عمومی این سازمان در همه ایام نوروز در محل کار حاضر بودیم، تصریح کرد: به صورت لحظه‌ای و روزانه به فرمانداران و بخشداران و مراکز عرضه محصولات و خدمات شخصا تماس می‌گرفتیم که مبادا خللی در این امر به وجود آید.

دیودیده با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کارشناسی این سازمان گفت: امسال متصدیان بیشتری را شیفت‌بندی کردیم و از سوی دیگر با نظارت شبانه‌روزی حتی در سطح روستاها و با وجود وفور کالا موجبات بازاری آرام در کنار خدمات خوب به مسافران را فراهم کردیم.

گردشگران نوروزی، امسال از بازار کهگیلویه و بویراحمد بیشتر خرید کردند

وی گفت: امسال واحدهای صنفی بیشتری فعال بودند به طوری که می‌توان گفت در بخش خوراکی جزء استان‌های نمونه کشور بودیم؛ 200 نانوایی به صورت کشیک شبانه‌روزی نان مورد نیاز مسافران را تامین می‌کردند و در همه ایام شبانه روز، فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی مشخص شده خدمات لازم را ارائه می‌کردند.

رئیس سازمان صنعت و معدن اضافه کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هماهنگی همه ادارات، شاهد خرید بیشتر مسافران از بازار این استان بودیم که چنین روندی باید مستمر و تقویت شود.

دیودیده، نظارت بر رستوران‌های بین راهی، قیمت‌گذاری و کنترل کیفیت خدمات را اقدام جدید این سازمان در نوروز 93 برشمرد و افزود: برای تامین میوه برنامه مشخص داشتیم به طوریکه تاکنون از معدود استان‌هایی بودیم که در توزیع و تامین میوه مورد نیاز مردم در این ایام هیچ مشکلی نداشتیم.

وی، تعریف کالاهای جانشینی را نیز از دیگر برنامه‌های انجام شده به منظور کنترل و تنظیم بازار در ایام نوروز برشمرد.

توزیع 800 تن مرکبات و 50 تن مرغ منجمد در ایام نوروز

برزین ایلخانی‌پور نیز با بیان اینکه نوروز موفقی را به لحاظ تنظیم بازار پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: از جمله سیاست‌های محوری برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی و اسناد چشم‌انداز توسعه‌ای کشور، حفظ قدرت خرید مصرف کننده و سیاست‌های تنظیم بازار می‌باشد. یکی از رسالت‌های محوری و عظیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای عملیاتی این سیاست‌ها است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: در بازه زمانی ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضا در این ایام، ماموریت این سازمان اساسی‌تر و چشمگیرتر است.

تخصیص و تزریق میوه و مرکبات، گوشت قرمز، مرغ منجمد و سایر کالاهایی که در سبد مصرفی خانوار نقش مهمتری را دارند، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با استفاده از توان و تجربیات مباشرین در سطح کشور انجام می‌شود.

ایلخانی ادامه داد: در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته تاکنون، اقدامات متعددی جهت تنظیم بازار کالا، آرامش نسبی در بازار و حفظ قدرت خرید مصرف کننده، جذب و توزیع گردیده است که از آن جمله می‌توان به جذب و توزیع 250 تن سیب، 550 تن پرتقال در ایام نوروز و در سطح استان اشاره کرد.

با هدف مطلوب‌تر و سهولت در این امر تعداد 75 جایگاه عرضه به این مقوله اختصاص یافته بود.

وی ابراز داشت: توزیع 50 تن مرغ منجمد وارداتی نیز در ایام پایانی سال 92 و ایام آغازین سال با هدف تثبیت قیمت مرغ و جلوگیری از التهاب کاذب جهت تقاضا انجام گرفته است.

ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است

معاون بازرگانی داخلی صنعت و معدن تصریح کرد: از دیگر اقدامات عملیاتی انجام شده در این ایام، انجام ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک بوده که با توجه به آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، در دستور کار این سازمان است.

وی بیان کرد: 700 تن برنج، هزار تن مرغ منجمد، 20 تن گوشت قرمز در راستای اجرای مطلوب و بهینه این موضوع ذخیره‌سازی شده است؛ پیگیری جذب و تخصیص 350 تن برنج تایلندی، 600 تن شکر نیز در آستانه آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از برنامه‌های دیگر این سازمان است که برخی از آنها در حال توزیع است.

ایلخانی‌پور خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با مجموعه استانداری، اتاق اصناف، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت غله انجام شده و همچنین با استفاده از توان و پتانسیل‌های مباشرین بخش خصوصی سعی گردیده تا آرامش نسبی در بازار حکمفرما شود؛ از سوی دیگر با اتکا بر بازرسی‌های مستمر از واحدهای صنفی در جهت نیل به ثبات اقتصادی بازار در شبکه توزیع اقدام شده است.

بازار کهگیلویه و بویراحمد نوروز کم تخلفی داشت

سالار حسین‌پور نیز در این رابطه اظهار کرد: در ایام نوروز از آغاز طرح ویژه نظارت و بازرسی کالا و خدمات بیش از 10 هزار بازرسی در سطح استان انجام شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که بخش عمده‌ای از این بازرسی‌ها با حضور تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های مرتبط صورت گرفت، افزود: بالغ بر 800 مورد تخلف در این ایام کشف شد.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: طی این بازرسی‌ها پانصد پرونده تخلفاتی با ارزش 2 میلیارد و 350 میلیون ریال جهت صدور رأی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

وی افزود: 68 گشت مشترک با تعزیرات حکومتی، 11 مورد با میراث فرهنگی و شش گشت مشترک با حمل و نقل در مدت انجام طرح ویژه بازرسی نوروزی صورت گرفت.

معاون بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات کشف شده در این بازرسی‌ها از نظر تعداد پرونده‌ها متعلق به واحدهای عرضه کننده مواد پروتئینی و میوه بوده است، اظهار کرد: گران‌فروشی، عدم صدور فاکتور، عدم درج قیمت بیشترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده است.

حسین‌پور با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل بازار میزان تخلفات صورت گرفته کاهش یافته است، افزود: خوشبختانه شرایط استان به لحاظ کالا و خدمات در ایام نوروزی وضعیت مطلوبی داشته است.

انتهای پیام/82005/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول