اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گناباد در چهارمین روز ثبت‌نام دریافت یارانه

در چهارمین روز از ثبت‌نام دریافت یارانه‌، حضور مردم از شهرها و روستاهای گناباد برای ثبت‌نام ادامه دارد و در این میان حرف‌های جالبی از اما و اگرهای ثبت‌نام یا انصراف شنیده می‌شود.

گناباد در چهارمین روز ثبت‌نام دریافت یارانه

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، در چهارمین روز از ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه‌، حضور و مراجعه مردم از شهرها و روستاهای گناباد که دسترسی به اینترنت یا کافی‌نت برای ثبت‌نام یارانه ندارند، ادامه دارد.

طی چند روز گذشته تعدادی از مدیران شهرستان از ثبت‌نام در این مرحله انصراف داده‌ و انصراف‌دهندگان موافقت خود را برای استفاده از منابع اعتباری دولت برای سرمایه‌گذاری در خدمات عمومی مانند حوزه سلامت، خدمات حمل و نقل و زیرساخت‌های دیگر اعلام کردند.

کسانی که این یارانه سهمی در مخارج زندگیشان دارد از چند روز گذشته برای ثبت‌نام مراجعه کرده‌اند.

یکی از کسانی که در صف ثبت‌نام یارانه ایستاده است به خبرنگار فارس گفت: در صورت عدم ثبت‌نام و قطع یارانه و با توجه به تعرفه‌های برق و گاز و آب و تلفن، چطور باید از پس این هزینه‌ها برآییم.

محمد اسماعیلی افزود: ثروتمندان جامعه تا حد زیادی شناخته شده‌اند و برخی از آنها اصلاً نمی‌دانند یارانه یعنی چه؟ آنهایی که انصاف دارند خود انصراف دهند.

یکی دیگر از کسانی که منتظر نوبت ثبت‌نام بود به خبرنگار فارس گفت: ما دوستدار این نظام و حکومت و فرمانبر مولا و رهبر خود هستیم و حاضر نیستیم کمترین خدشه‌ای به این نظام و کشور وارد شود کاش مسئولین هم قدر این مردم را بیشتر از این بدانند و فکری برای برداشتن این گرانی‌ها کنند.

وی گفت: کسی که در یک روستای دورافتاده زندگی می‌کند و دستش از همه جا کوتاه است چرا باید این‌قدر در فشار باشد، در حالی که اگر روزی خدای نکرده کسی قصد تعرض به این مملکت را داشته باشد باز هم همین اقشار مستضعف و متوسط جامعه به میدان خواهند آمد.

یکی دیگر از مراجعین برای ثبت‌نام دریافت یارانه گفت: اگر من بدانم با انصراف از دریافت یارانه، پول آن به واقع خرج تولید و اقشار کم‌بضاعت جامعه می‌شود همین حالا انصراف می‌دهم ولی زمانی که می‌بینم در یک شهر مثل گناباد زمان دریافت سبد کالا، برخی از مدیران و حتی ثروتمندان شهرستان که کمترین نیازی به این سبد ندارند شامل دریافت سبد کالا می‌شوند چرا باید انصراف دهم.

مریم محمدی افزود: این گرانی کار را سخت کرده و حتی حقوق 2 میلیون تومانی هم برای یک خانواده‌ای که دانشجو دارد با این همه مخارج دانشگاه‌ها سخت است.

یکی دیگر از کسانی که برای ثبت‌نام دریافت یارانه مراجعه کرده است، گفت: اگر کسی از گرفتن یارانه بگذرد برای منافع ملی از منافع شخصی می‌گذرد و می‌خواهد این یارانه برای تولید و سلامت جامعه هزینه شود.

یکی از انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده، است.

حسین رسولی اظهار کرد: انصراف از دریافت یارانه نقدی موجب تحقق سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و تسریع در توسعه کشور می‌شود.

یکی از کافی‌نت‌‌داران این شهرستان نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: طی دو روز نخست ثبت‌نام، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان زیاد بود ولی امروز این تعداد کمتر شده است.

علی وهاب‌زاده اظهار کرد: متقاضیان روستایی برای ثبت‌نام در روز جمعه با مشکل مواجه بودند چون امکانات حمل و نقل در روز جمعه چندان وجود ندارد و تعداد مراجعین در نوبت عصر برای ثبت‌نام بیشتر بوده است.

وی افزود: حضور مردم در دو روز گذشته از اوایل صبح برای ثبت‌نام در کافی‌نت‌ها از نقاط مختلف شهرستان که امکان ثبت‌نام نداشتند در شهر زیاد بوده است.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول