اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رخداد عظیم فرهنگی - 100

اجاقی: 500 یادواره شهدا در کرمانشاه برگزار می‌شود

مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه گفت: 500 یادواره شهدا در پنج شهرستان استان کرمانشاه در سال‌جاری برگزار می‌شود.

اجاقی: 500 یادواره شهدا در کرمانشاه برگزار می‌شود

سیدعیسی اجاقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و مقاومت فارس در کرمانشاه اظهار داشت: حدود 500 یادواره شهدا در پنج شهرستان استان کرمانشاه در سال‌جاری برگزار می‌شود.

اجاقی با اشاره به اینکه این یادواره‌ها در راستای سلسله برنامه‌های کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه اجرا می‌شود، ادامه داد: حدود یک‌صد برنامه یادواره شهدا نیز در شهر کرمانشاه تدارک دیده شده است.

به گفته مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه، این مراسم‌ها در رده‌های مختلف اعم از قشری، تخصصی، گردانی و صنفی انجام می‌گیرد.

*چاپ 60 عنوان کتاب برای رو‌نمایی در اجلاسیه نهایی

وی از چاپ 60 عنوان کتاب برای رو‌نمایی در اجلاسیه نهایی کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: 15 عنوان کتاب در بخش دفاع مقدس از این تعداد در حال چاپ بوده و چاپ سایر عناوین به پایان رسیده است.

اجاقی با بیان اینکه این کتاب‌ها در بخش‌های ایثار و مقاومت، شهادت، خاطرات رزمندگان، رخدادهای دوران دفاع مقدس، همرزمان شهدا، خانواده‌های شهدا و... است، گفت: احتمالا اجلاسیه نهایی کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه مهرماه سال‌جاری با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود تا برنامه‌های کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه به بهترین نحو انجام پذیرد، متذکر شد: کمیته‌های مختلف با تمام توان در حال فعالیت هستند.

مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه به پیگیری جمع‌آوری آثار در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: آثار حدود 6 هزار نفر از شهیدان جمع‌آوری شده است.

* 4 هزار تمبر از تمثال شهیدان تهیه شده است

اجاقی خاطرنشان کرد: 4 هزار تمبر ویژه از تمثال شهیدان تهیه شده است که به خانواده‌های معظم این شهدای والامقام اهدا می‌شود.

مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه گفت: نزدیک به 500 برنامه اجرایی در کمیته‌های چهارده‌گانه در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، بخشی از برنامه‌ها در قالب کارهای فرهنگی و اقدامات ماندگار همچون ایجاد یادمان در میادین شهرهای استان کرمانشاه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/2700/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول