اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌دره:

انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه از سوی افراد بی‌نیاز کمک به دولت است

امام جمعه خرم‌دره گفت: افراد بی‌نیاز جامعه با انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه دولت را در اداره کشور و تامین معاش فقرا و رسیدگی به بخش سلامت جامعه یاری کنند.

انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه از سوی افراد بی‌نیاز کمک به دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمود نورپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌دره در ادامه شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره با اشاره به فراز«واعلامالعباده و منارافی بلاده» اظهار داشت: امامان معصوم (ع) به اذن خدا نشانه‌های هدایت بندگان خدا و مناره و کانون نورافشانی و دلیل و راهنمایان الهی هستند.

وی افزود: مرام و راه و سخنان نورانی و سیره عملی ائمه (ع) عامل هدایت و نورانیت و نجات جامعه است، مشروط بر اینکه انسان‌های طالب هدایت دنبال ائمه حرکت و در خود قابلیت ایجاد کنند.

خطیب نماز خرم‌دره جمعه ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین و گرامیداشت روز مادران و همسران شهدا گفت: حضرت ام‌البنین همسر بزرگ معلم شهادت و ایثار و مادر فداکار چهار شهید کربلای معلی، زنی صابره، عابده، زاهده و شدیدا مورد تکریم اهل بیت و امامان معصوم (ع) قرار داشت.

این مسئول ادامه داد: خانواده‌های معظم شهدا چشم و چراغ این ملت‌اند نظام ما و ملت ما مدیون شهدا و خانواده‌های معظم آنان است، عظمت و اجر و پاداش صبر و پایداری خانواده‌های شهدا کمتر از شهدا نیست.

نورپور در ادامه به موضوع یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات و معضلات امروز جامعه مساله معیشت و اقتصاد است، به ویژه معیشت طبقات ضعیف جامعه، از طرفی هم پرداخت یارانه به همه مردم غیرممکن است از این رو عزیزانی که نیازی به یارانه ندارند بزرگواری کرده و انصراف دهند، البته نجابت و کرامتی که این مردم عزیز در کارنامه درخشان خود دارند قطعا با انصراف داوطلبانه خویش دولت را در اداره کشور و تامین معاش فقرا و رسیدگی به بخش سلامت جامعه یاری خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامى گفت: سیاست‏‌هاى کلى سلامت که در 14 ماده از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بارقه‏‌هاى امید را در بخش بهداشت و سلامت ایجاد کرده این 14 ماده از مترقى‏‌ترین سیاست‏‌هاى حوزه سلامت در دنیا محسوب مى‏‌شود.

خطیب جمعه خرم‌دره تصریح کرد: این ابلاغیه اولویت پیشگیرى بر درمان، ارتقاى شاخص‏‌هاى سلامت براى دستیابى به جایگاه نخست در منطقه آسیاى جنوب غربى، ارتقاى سلامت روانى جامعه با ترویج سبک زندگى اسلامى و تحکیم بنیان خانواده، تأمین امنیت غذایى، همگانى ساختن بیمه پایه درمان و پوشش کامل نیازهاى پایه درمان تا آنجا که بیمار جز رنج بیمارى، دغدغه و رنج دیگرى نداشته باشد و همچنین بازشناسى، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه کردن طب سنتى ایران با نگاه ژرف‌اندیش معظم‌له مورد تأکید قرار داده است.

این مسئول تصریح کرد: امید است دولت‌مردان محترم و به ویژه وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکى با اجرای این ابلاغیه به وظیفه ملی و تاریخ و اسلامی خویش عمل کنند.

انتهای پیام/2308/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول