اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرند در مجلس:

اقتصاد مقاومتی و فرهنگ‌سازی نیازمند مشارکت ملی است

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی و ملی همچنین شکل‌گیری فرهنگ‌ مناسب بیش از همه نیازمند مشارکت تمام مردم به صورت ملی است.

اقتصاد مقاومتی و فرهنگ‌سازی نیازمند مشارکت ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، محمد حسن‌نژاد ظهر امروز در جمع اعضای شورای اداری، شوراهای اسلامی شهرهای مرند، یامچی، زنوز، کشکسرای همچنین اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و جمعی از فعالان سیاسی شهرستان مرند با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصادی، فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی اظهار کرد: عزم ملی و مدیریت جهادی شاید در برخی از مراتب و مقاطع اقتصاد را هدف بگیرد اما در کل امور اقتصاد وسیله‌ای برای اعتلای فرهنگ ملی و اسلامی ماست.

وی گفت: اقتصاد اسلامی، اقتصاد مقاومتی و ملی همچنین شکل‌گیری فرهنگ‌سازی مناسب بیش از همه لازمه مشارکت تمام مردم به صورت ملی است.

حسن‌نژاد تاکید کرد: پس از شکل‌گیری فرهنگ برآمده از عزم ملی این وظیفه مدیران اجرایی شهرستان است که به صورت جهادی اقتصاد و فرهنگ مدنظر مقام معظم رهبری را محقق کنند.

وی در این جلسه که اکثر قریب به اتفاق مدیران و افراد شاخص شهرستان حضور داشتند اظهار داشت: این کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی است که فرهنگ مدنظر مقام معظم رهبری را شکل داده و با عملکرد جهادی خویش بر تحقق شعار سال در توسعه شهر و جامعه پیشگام باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سال گذشته از کلیه مسئولان اجرایی، مدیران اجرایی، شوراها و دهیاران شهرستان مرند خواست با توجه به ظرفیت‌های قوی و بسیار بالای شهرستان تمام عزم خویش را برای توسعه شهرستان به خصوص در بخش اقتصاد جدی‌تر گرفته و گام‌های مؤثری بردارند.

حسن‌نژاد با ابراز نارضایتی از وضعیت موجود در سرمایه‌گذاری و اشتغال، اقدامات صورت گرفته در جذب سرمایه‌گذار و تبدیل یک شهرک صنعتی به چهار شهرک صنعتی را بسیار امیدوارکننده پیش‌بینی کرد و جایگاه شهرستان مرند را بالاترین جایگاه در جذب سرمایه‌گذاری دانست.

وی در ادامه استفاده از صنایع معادن کائولن و صنایع پایین دستی را کلید توسعه شهرستان ذکر کرده و خواستار تلاش مضاعف مسئولان و دستگاه‌های دولتی در جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال پایدار در توسعه شهرستان اعلام کرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس عملکرد اقتصادی دولت جدید را بسیار مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که با افتتاح بزرگراه مرند - کشکسرای و بخشی از مرند - جلفا، جمع طول بزرگراه‌های شهرستان از 25 کیلومتر به 70 کیلومتر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و نیازهای شهروندان مرندی در سایه تلاش، همت و همدلی مسئولان خاتمه می‌یابد، افزود: افتتاح استخر سرپوشیده، راه‌اندازی مجدد پیست اسکی پیام مرند، تکمیل و تجهیز بیمارستان جدید 130 تختخوابی در سال گذشته برخی از طرح‌های نیمه تمامی بودند که چند سال موجب نارضایتی اهالی متدین مرند شده بود که سال گذشته بهره‌برداری شدند.

حسن‌نژاد، ایجاد ردیف مستقل اعتبار برای دانشکده فنی و مهندسی، اخذ مجوز مجتمع آموزش عالی سلامت و ارتقاء فرمانداری ویژه مرند را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اهالی شریف و متدین شهرستان مرند از کمبود آب و افت آب‌های زیرزمینی رنج می‌برند، در خصوص طرح انتقال آب رودخانه ارس باید فکری شود.

وی افزود: این طرح در تامین دو طرح انتقال آب کشاورزی به دشت‌های گلفرج، هرزندات و یکانات همچنین تامین آب شرب و صنعتی شهرستان‌های جلفا – مرند – شبستر و تبریز مؤثر بوده که اکنون دارای ردیف اعتبار مستقل شده و در دو سال گذشته به اندازه کل طول طرح پیشرفت داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در اجرای این طرح اقدامات فایناس از محل سایناتور حاصل شده که پیشرفت کامل داشته و اقدامات نهایی نیز در بانک مرکزی برای ارائه مضامین انجام گرفته است.

وی افزود: تامین آب شرب شهرهای مرند- یامچی – زنوز – کشکسرای و بناب مرند بیش از 3 هزار و 500 میلیارد تومان برای تامین 15 درصد آورده دولت به شورای اقتصاد ارجاع شده است که در نخستین جلسه شورای عالی اقتصاد شاهد تصویب طرح و اجرای آغاز عملیات اجرایی پروژه خواهیم بود.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول