اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان:

دشمن به دنبال طیف ویژه‌ای برای انتخابات بعدی در ایران می‌گردد/ممنوعیت دفن در حاشیه زاینده‌رود استثنا ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن با زیاده‌خواهی‌های خود فضای خاصی را برای طیف ویژه کشور و برای انتخابات آینده دنبال می‌کند و مردم باید هوشیاری خود را حفظ کنند.

دشمن به دنبال طیف ویژه‌ای برای انتخابات بعدی در ایران می‌گردد/ممنوعیت دفن در حاشیه زاینده‌رود استثنا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اصفهان با اشاره به اهمیت تقوا اظهار کرد: قرآن بهترین ذخیره‌ها را برای انسان تقوا می‌داند و لازم است تا همه ما تقوای جسمی و روحی را در خود ایجاد کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال 93 توسط رهبری (سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) افزود: اقتصاد و فرهنگ دو ستون برای سقف نظام است و اقتصاد، دنیا و فرهنگ دین را تقویت می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اقتصاد تامین‌کننده نیاز مادی و رابطه با مخلوق و فرهنگ تامین‌کننده نیاز معنوی و رابطه با خالق است و لازم است که در این راستا نیاز فرهنگی با بصیرت بیشتری سنجیده شود.

وی ادامه داد: بحث اقتصادی، بحث مهم و مقدمه در فرهنگ است و فرهنگ مقدمه اهم بحث اقتصادی است و از این جهت اگر موارد اقتصادی رعایت شود امنیت مالی برای جامعه ایجاد می‌شود که امنیت اخلاقی و معنوی برای انسان به ارمغان می‌آورد.

مهدوی رفاه عمومی، آرامش فکری، امنیت اخلاقی، عدالت عمومی را مسائلی دانست که هم به اقتصاد و هم به فرهنگ مربوط می‌شود و افزود: در این زمینه ما نیاز به یک عزم و اراده عمومی داریم تا بتوانیم برنامه‌ریزی و مدیریت جهادی در عرصه اقتصادی و فرهنگ داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیانیه اتحادیه اروپا علیه ایران اشاره کرد و گفت: همه مردم دنیا شاهد خشم و نفرت آنها نسبت به ایران بودند.

نماینده مردم اصفهان مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کینه این افراد بر کسی پوشیده نیست و خداوند آنها را آشکار می‌کند، اظهار کرد: در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که ایران باید توافقنامه ژنو را کاملا رعایت کند و این در حالی است که خود نقض‌کننده این پیمان هستند چنانچه بعد از توافقنامه ژنو آمریکا سه بار تحریم علیه ایران را بیشتر کرد و این نشان‌دهنده این است که اگر آنها چندین‌بار هم قسم بخورند باز بر پیمان خود پایبند نیستند.

مهدوی گفت: در بخشی از بیانیه آنها آمده است که عوامل فتنه 88 که زندانی هستند آزاد و آنها از حصر خانگی خارج شوند اما مردم ایران حوادث روز عاشورای سال 88 و توهین به مقدسات را فراموش نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: آزادی همجنس‌بازی از دیگر موارد مطرح شده در توافقنامه است که آنها قصد دارند این کار غیراخلاقی را در قالب حقوق بشر مطرح کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اتحادیه اروپا ایجاد یک دفتر نمایندگی در ایران را خواستار هستند که باید گفت ایران هنوز لانه جاسوسی و ضرر و زیان‌های آن را فراموش نکرده است و این تجربه خوب تاریخی ملت ایران تکرار نخواهد شد که جاسوس‌خانه توسط اتحادیه اروپا در ایران تاسیس شود.

مهدوی گفت: توصیه به جلوگیری از نقض حقوق بشر در حالی مطرح می‌شود که خود این افراد در راس نقض حقوق بشر هستند و به ما توصیه به رعایت حقوق بشر می‌کنند.

وی تماس برقرار کردن هیئت‌های خارجی و دیدار با سران فتنه را از دیگر موارد مطرح شده توسط اتحادیه اروپا عنوان کرد و گفت: اگر کوتاهی از سوی امور خارجه در پی سفر هیئت اروپایی به ایران صورت گرفت و این کوتاهی مسلم شده مردم انتظار داشتند مسئولان وزارت امور خارجه که هماهنگ‌کننده دیدار با این مجرمان است از مردم عذرخواهی کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حداقل انتظار می‌رفت سخنگوی وزارت امور خارجه بابت این کوتاهی تعویض شود و اینگونه مخفی‌کاری‌ها سبب فاصله گرفتن افکار عمومی با وزارت خارجه است که این مسئله به مصلحت کشور نیست و آنها باید مطالبات عمومی مردم را همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دشمن در مذاکرات گذشته امیدهایی را پیدا کرده است، گفت: دشمن زیاده‌خواهی‌های خود همچنان مطالبه‌گر است و آنها احساس می‌کنند می‌توانند با فشار و تحریم زیاد مردم را خسته کنند در حالی که مردم روز 22 بهمن جواب قاطع خود را نشان دادند.

مهدوی ادامه داد: دشمن با زیاده‌خواهی‌های خود فضای خاصی را برای طیف ویژه کشور و برای انتخابات آینده باز می‌کند و مردم باید در این زمینه هوشیاری خود را داشته باشند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به دفن فرد آمریکایی (ریچارد فرای) که چهار بار متهم به جاسوسی شده است، گفت: این فرد وصیت کرده است که در حاشیه زاینده‌رود دفن شود و چگونه است که قانون برای همه ملت ایران باید رعایت شود اما برای این فرد نباید رعایت شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در اصفهان ادامه داد: اگر ممنوعیت دفن در حاشیه زاینده‌رود برای همه وجود دارد باید برای این فرد هم وجود داشته باشد و این در حالی است که آنها نماینده رسمی ایران را در کشور خود راه نمی‌دهند اما انتظار دارند ما مرده یک جاسوس را به کشور خود راه دهیم هرچند اگر لازم است می‌توان محل دفن دیگری همانند سایر افراد برای این شخص در آرامگاه در نظر گرفت.

وی در پایان صحبت‌های خود به مردم شرق اصفهان اشاره کرد و افزود: قول‌های زیادی در خصوص آب به مردم اصفهان داده شده است اما مسئولان باید در این زمینه به خصوص با مردم شرق اصفهان با احترام برخورد کنند ضمن اینکه اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه باید از سوی مسئولان انجام شود.

مهدوی اضافه کرد: مسئولان باید دقت کافی و همه‌جانبه در تصمیم‌گیری‌های خود داشته باشند و نباید مسئولان به واسطه برخی تصمیمات و صحبت‌ها در مقابل مردم قرار بگیرند.

انتهای پیام/63030/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول