اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

مهم‌ترین فایده دانش هسته‌ای تقویت اعتماد به‌ نفس ملی بود

امام جمعه نیکشهر گفت: مهم‌ترین فایده دانش هسته‌ای در کشور ما تقویت اعتماد به نفس ملی بود.

مهم‌ترین فایده دانش هسته‌ای تقویت اعتماد به‌ نفس ملی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، احمد لطفیان سرگزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع الزهراء (س) نیکشهر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا، زکات، اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: نماز، همراه تقوى کارساز است.

وی با اشاره به دیدار مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی با رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترین دستاورد پیشرفت‌های هسته‌ای کشور را تقویت اعتماد به نفس ملی در کشور و زمینه‌سازی برای پیشرفت‌های علمی دیگر دانست.

امام جمعه نیکشهر با تبریک بیستم فروردین ماه، روز ملی فناوری هسته‌ای، ثبت چنین روزی در تقویم رسمی کشور را نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای متخصص و متعهدِ فعال در صنعت هسته‌ای کشور دانست و با تجلیل از شهدای مجاهد و فداکار هسته‌ای، افزود: اگرچه از دانش هسته‌ای برای تولید انرژی و همچنین در صنعت، بهداشت، کشاورزی، امنیت غذایی و تجارت استفاده می‌شود اما مهم‌ترین فایده دانش هسته‌ای در کشور ما تقویت اعتماد به نفس ملی بود.

وی با اشاره به مهم‌ترین شیوه‌های استعمار اعم از استعمار قدیم و استعمار فرانو، برای باوراندن سرنوشت تغییر ناپذیر زیر دست بودن و له شدن ملت‌های تحت سلطه، خاطرنشان کرد: هر عاملی که بتواند این ترفند دشمن را باطل کند، عاملی اساسی برای رشد ملی و حرکت عظیم یک ملت خواهد بود.

لطفیان سرگزی به تلاش‌های جبهه استکبار برای جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی از همان سال‎های آغازین انقلاب اسلامی و معرفی ایران به عنوان کشوری عقب افتاده و ضعیف اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‎های جبهه جهانیِ مقابل انقلاب اسلامی، که تلاش زیادی هم برای آن انجام داده، تأثیرگذاری بر سیاست‌های کلان و مقهور کردن اراده مدیریت سیاسی کشور است اما جبهه استکبار تا به امروز در این برنامه، شکست خورده و در آینده هم به لطف الهی شکست خواهد خورد.

خطیب نماز جمعه نیکشهر خاطرنشان کرد: در هر زمینه‎ای که زیرساخت‎های لازم وجود داشته باشد، دانشمندان جوان کشور قادر به انجام کارهای خیره‌کننده و شگفت‌آور هستند.

وی با تأکید بر اینکه مذاکرات باید ادامه یابد و چارچوب آن هم موضوع هسته‌ای است، خاطرنشان کرد: مذاکره‌کنندگان کشورمان هیچ حرف زوری را نباید از طرف مقابل قبول کنند و روابط آژانس بین‎المللی انرژی اتمی با ایران نیز باید به صورت متعارف و غیر فوق‌العاده باشد.

لطفیان سرگزی موفقیت‌ها و دستاوردهای متخصصان و دانشمندان هسته‌ای را نتیجه ایمان به خدا و تکلیف و ایمان به درستی راه دانست و گفت: نتیجه این ایمان، دستگیری و هدایت الهی و جهش‌هایی است که شاهد آن بودیم.

انتهای پیام/75004/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول