اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز

همایش طلاب و روحانیون عمره گزار سال 93 برگزار شد

همایش طلاب و روحانیون عمره‌گزار سال 93 با موضوع آمادگی حضور صبح امروز در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

همایش طلاب و روحانیون عمره گزار سال 93 برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این همایش که به همت ستاد عمره و عتبات معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه برگزار شد جمعی از طلاب و روحانیون عمره گزار در سال 93 حضور داشتند.

در ابتدای همایش حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه با اشاره به اینکه یکی از آمادگی‌های حضور در این سفر طهارت و پاکی و تخلیه از همه بدی‌ها و زشتی‌ها است گفت: امام صادق (ع) فرمودند که وقتی که زائر مسجدالحرام آماده می‌شود باید از همه چیز خود را تخلیه کند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش مدیریت حوزه‌های علمیه سهمیه‌ای برای حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شد بیان کرد: حدود 3500 سهمیه برای حوزه‌های علمیه سراسر کشور اختصاص یافته است.

ملک دار با بیان اینک این کاروان در معرض توجه همه قرار دارد گفت: وهابیون به این کاروان‌ها حساس هستند و نگاه خاصی به آن‌ها دارند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به اهداف این سفر گفت: ایجاد تحول روحی، معرفی مکتب اهل بیت (ع) و معرفی اسلامیت جمهوری اسلامی به بقیه امت اسلامی از جمله اهداف این سفر مهم و نورانی است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما است که با تبلیغ عملی توجه همه را به سوی اهل بیت(ع) جلب کنیم و از این طریق وظیفه تبلیغ خود را انجام دهیم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه برای این حضور باید آمادگی‌های لازم را داشته باشیم گفت: امام رضا(ع) فرمود که هدف حج خارج شدن از دنیاگرایی و توبه برای گذشته است و از نو زندگی را باید شروع کرد.

وی با اشاره به آمادگی‌های اخلاقی حج بیان کرد: سادگی در این سفر بسیار مهم است و پیامبر اسلام (ص) نیز کاملاً ساده به سفر حج می‌رفت.

انتهای پیام/2258/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول