اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

مدیریت جهادی با عزم ملی یکی از شاخصه‌های روحیه جهادی است

امام جمعه ایلام گفت: مدیریت جهادی با عزم ملی یکی از شاخصه‌های روحیه جهادی است که مدنظر مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال است.

مدیریت جهادی با عزم ملی یکی از شاخصه‌های روحیه جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: هدف رهبر معظم انقلابی از نامگذاری سال 93 به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی این بود که اقتصاد و فرهنگ باید به عنوان دو هدف اصلی و مهم در راستای اصلاحات اقتصادی و فرهنگی در عرصه‌های مختلف مدنظر کارگزاران و مسئولان جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران باشد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: این شعار، مهم و راهبردی براساس معیارهای دینی و تمدن اسلامی در جهان معاصر است، چراکه اقتصاد یکی از ارکان اصلی جامعه و تمدن اسلامی محسوب می‌شود. افزون بر این، اقتصاد مهمترین ابزار تمدنی هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و علت تقدم اقتصاد بر فرهنگ از باب تقدم داشتن مقدمه بر ذی المقدمه است.

وی ادامه داد: شکی نیست که استقرار جامعه در سایه اقتصاد است، زیرا اگر اقتصاد به معنای قوام‌بخشی جامعه باشد در حقیقت همانند ستون اصلی خیمه عمل می‌کند. علت تقدم و اهمیت اقتصاد از آن روست که افراد جامعه برای پاسخگویی به نیازهای ابتدایی خود که در اقتصاد متبلور است، گرد هم جمع می‌شوند و جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند که در سایه اقتصاد بتوانند با امنیت، آسایش و رفاه خود را دریابند و تأمین کنند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بنابراین در معارف قرآن در برخی از آیات قرآنی گاه اقتصاد بر سایر شاخصه‌های سعادت مانند امنیت و آرامش مقدم شده است، اما تقدم اقتصاد بر فرهنگ و دیگر شاخصه‌های تمدنی یک تقدم مقدمی نیز است، زیرا نمی‌توان هدف نهایی و علت غایی باشد.

لطفی تصریح کرد: از این رو، انسان‌ها پس از تأمین اقتصاد، به امور دیگر از جمله فرهنگ می‌پردازند، زیرا فرهنگ در معنای عام آن یک هدف اصلی و غایی برای بشریت قلمداد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اما مدیریت جهادی از دیدگاه قرآن و معارف بلند دین اسلام شاخصه‌هایی دارد. ایمان و اخلاق از مهمترین شاخصه‌های روحیه جهادی است. خداوند در آیات مختلفی توفیق در جهاد خالصانه و به دور از هرگونه ترس از سرزنش‌کنندگان را جلوه های فضل الهی دانسته و هر کسی بدون ایمان و اخلاص به روحیه جهادی دسترسی پیدا نمی‌کند و مدیریت جهادی عامل اصلی برای رسیدن به قله‌های رفیع پیشرفت کشور است.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: امیر سپهبد علی صیاد شیرازی به دست گروهک منافقین در سال 78 به شهادت رسید. این سردار سرافراز یکی از چهره‌های تابناک نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی بود که در دوران دفاع مقدس با مدیریت عالی در عملیات‌های بزرگ و پیروزمندانه حضوری جدی داشت.

انتهای پیام/2246/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول