اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

آزادی زندانیان طالبان شرط شبه نظامیان برای ادامه صلح با دولت پاکستان

در حالی مدت زمان آتش بس بین دولت پاکستان و طالبان به پایان رسیده که رهبران طالبان معتقدند آزاد شدن زندانیان یکی از شرایط اصلی ادامه روند صلح می‌باشد.

آزادی زندانیان طالبان شرط شبه نظامیان برای ادامه صلح با دولت پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، آخرین روز مدت زمان تعیین شده برای آتش‌بس بین دولت و طالبان امروز به پایان رسید و به نظر می‌رسد رهبران این گروه به دنبال تمدید مدت آتش بس نیستند.

بر اساس این گزارش، رهبران طالبان معتقدند دولت در پیگیری روند صلح جدی نیست بنابراین ادامه آتش بس مشروط به پذیرفته شدن درخواست‌های آنها می‌باشد.

بیشتر رهبران طالبان بر این باورند که دولت زندانیانی را که آنها درخواست کرده بودند آزاد نکرده و بیشتر افرادی که آزاد شده‌اند افرادی گمنامی هستند که حتی نمی‌توان اطمینان داشت عضو طالبان باشند.

پروفسور ابراهیم عضو ارشد کمیته مذاکره کننده طالبان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ابراز داشت: ارتش نمی‌خواهد زندانیان طالبان را آزاد کند.

وی افزود: دولت درباره آزادی زندانیان طالبان سکوت کرده که این موضوع ادامه مذاکره را با دشواری‌های زیادی مواجه می‌کند.

عضو ارشد کمیته مذاکره کننده طالبان برای ادامه مذاکره با دولت ابراز امیدواری کرد و افزود: تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف صلح به کار می‌برد.

این در حالی است که درگیری بین گروه‌های مختلف طالبان در مرز وزیرستان شمالی و جنوبی همچنان ادامه دارد.

با اینکه آمار دقیقی از تلفات طالبان در درگیری‌های داخلی در دست نیست اما کارشناسان عنوان می‌کنند شبه‌نظامیان طرفدار ارتش پاکستان در حال جنگیدن با طالبان می‌باشند که نتیجه این جنگ‌ها بر ادامه روند صلح در پاکستان تأثیر گذار است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول