اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خبر داد

برگزاری مراسم سوگواری حضرت ام‌البنین (س) در بوشهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری مراسم سوگواری و سخنرانی به مناسبت سالگرد رحلت حضرت ام‌البنین (س) در جوار ضریح خیمه‌گاه ابوالفضل العباس (ع) در بوشهر خبر داد.

برگزاری مراسم سوگواری حضرت ام‌البنین (س) در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، صبح امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه همه ما باید زندگانی و سیره اهل بیت (ع) را مورد مطالعه قرار بدهیم، اظهار کرد: امام علی (ع) چندین ازدواج داشت اما همه بچه‌هایش مثل حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) نبودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: آن کسی که باعث صلاح و پاکی فرزند می‌شود مادر است و لذا هر کاری که فرزند انجام می‌دهد ثوابش مستقیم به حساب مادر می‌رود اگر بخواهیم در مورد مقام زن صحبت کنیم، باید به سراغ صدیقه کبری ام‌ابیها فاطمه زهرا (س) برویم.

سروستانی اضافه کرد: یکی از بانوانی که به این مقام رسید، ام‌البنین (س) بود، این بانو ذخیره شده بود برای علی‌بن‌ابیطالب (ع).

وی یادآور شد: بعد از واقعه عاشورا چنان غم و اندوهی اهل بیت (ع) را گرفت، که این بانوان یکی پس از دیگری بر اثر غم و اندوه از دنیا رفتند و حضرت ام‌البنین (س) 18 یا 19 ساله بود که حضرت علی (ع) با ایشان ازدواج کرد و عجیب است محصول این ازدواج چهار فرزند شد، اولین فرزند قمر بنی هاشم (ع) و بقیه جعفر، عون و عبدالله بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه اعلام کرد: شامگاه شنبه 23 فروردین ماه، بعد از نماز مغرب و عشا مراسم وفات حضرت ام‌البنین (س) به همت هیئت مذهبی رایت العباس (ع) و با همکاری بقعه متبرکه امامزاده عبدالمهیمن (ع) و با مشارکت اوقاف و امور خیریه بوشهر در این امامزاده با سخنرانی حجت‌الاسلام نصاری و با مداحی حاج علیرضا پولاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم سوگواری نیز به همین مناسبت با مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر و به همت هیئت مذهبی فاطمیون عالیشهر و همکاری شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر شامگاه یکشنبه 24 فروردین ماه، راس ساعت 20 در جوار ضریح خیمه‌گاه قمربنی هاشم (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام سید مجید موسوی و با مداحی علیرضا عابدی برگزار خواهد شد.

سروستانی بیان کرد: مجلس عزاداری حضرت ام‌البنین (ع) به همت هیئت مذهبی سائلین‌الزینب (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام بهشتی و با ذاکری مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مهدی مختاری و محمد رازقی‌پور، شامگاه دوشنبه 25 فروردین ماه، ساعت 21 در خیابان مالک اشتر سردار شهید علیرضا ماهینی در مجتمع فرهنگی سائلین‌الزینب (س) شهر بوشهر برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در پایان افزود: هیئت‌های مذهبی که از ادارات تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت می‌گیرند، باید سه اصل مهم؛ مسجدمحوری، روحانی‌محوری و قرآن‌محوری را در صدر برنامه‌ها و مراسمات مذهبی خود رعایت کنند و داشته باشند.

انتهای پیام/66006/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول