اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

مسکو هشدار آمریکا برای رابطه با ایران را رد کرد

ریابکوف: آمریکا درصدد مانع تراشی برای توسعه روابط روسیه و ایران است

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به تهدیدات آمریکا در مورد انعقاد توافقنامه تجاری با جمهوری اسلامی، تاکید کرد که این برخورد تنها با هدف مانع تراشی تصنعی در مسیر توسعه روابط روسیه با ایران صورت می‌گیرد.

ریابکوف: آمریکا درصدد مانع تراشی برای توسعه روابط روسیه و ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو بارها در رابطه با مذاکرات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران و هشدارهای مقامات واشنگتن در خصوص اعمال تحریم علیه روسیه در صورت انعقاد توافقنامه تجاری دوجانبه تا قبل از به نتیجه رسیدن مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، به دولت آمریکا توضیح داده است.

ریابکوف شب گذشته در پایان مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین در جمع خبرنگاران گفت: ما قبلا هم چنین هشدارهایی را از سوی همتایان آمریکایی خود شنیده و همیشه در این رابطه توضیحات لازم را داده‌ایم که روابط دوجانبه اقتصادی روسیه به کشورهای ثالث مربوط نبوده و کاملا در چارچوب تعهدات بین المللی روسیه است.

به عقیده معاون وزیر خارجه روسیه، چنین برخوردی از سوی دولت آمریکا تنها با هدف «مانع تراشی مصنوعی» در مسیر توسعه روابط اقتصادی بین ایران و روسیه صورت می‌گیرد.

ریابکوف توضیح داد؛ روسیه بارها اعلام کرده است که افزایش مبادلات بازرگانی بین روسیه و ایران، کاملا روندی طبیعی داشته و هیچ جهت گیری سیاسی و یا اقتصادی خاصی را علیه هیچ کشوری دنبال نمی‌کند.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: ما معتقد نیستیم که هر نوع تحریم یک‌جانبه آمریکا علیه سایر کشورها، جنبه قانونی داشته باشد. ما بارها تاکید کرده‌ایم که مسکو خواستار توسعه تدریجی روابط اقتصادی با ایران است و مانع تراشی‌های تصنعی در این راستا، از جمله تهدید دولت آمریکا برای بکارگیری مکانیزم تحریم‌ها علیه روسیه بر این مسئله تاثیری نخواهد داشت.

این مقام روس افزود: من نمی‌دانم که دقیقا کدام توافقنامه دوجانبه مورد نظر مقامات آمریکایی است، ولی در هر صورت من هیچ دلیلی برای بزرگنمایی این مسئله نمی‌بینم. مذاکرات اقتصادی ما با همتایان خود در تهران در جنبه‌های مختلف روندی عادی داشته و هدف از آنها توسعه این روابط است.‬

 

انتهای پیام/آ.ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول