اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس‌جمهور خبر داد

اختصاص 35 میلیارد دلار از بودجه عمومی کشور برای اجرای پروژه‌های عمرانی

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: 35 میلیارد دلار از بودجه عمومی کشور در قالب منابع ارزی فاینانس برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور اختصاص می‌یابد.

اختصاص 35 میلیارد دلار از بودجه عمومی کشور برای اجرای پروژه‌های عمرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدباقر نوبخت امشب در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار  داشت: این سفر فرصتی است تا از مردم و همکاران در دستگاه‌های اجرایی تقدیر کنیم که همواره در خدمت به مردم کوشا هستند.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید برای دستیابی به اهداف خود به دلیل تصویب بودجه سال‌جاری توسط دولت قبل، با مشکلاتی مواجه است هر چند اصلاحاتی برای این بودجه در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه بدون مدیریت جهادی اهداف ما محقق نمی‎شود، افزود: دولت تدبیر و امید تلاش دارد نابرابری‌های در توزیع اعتبارات را جبران کند و توازن منطقه‌ای در برنامه ششم توسعه را در دستور کار داریم.

نوبخت تصریح کرد: 40 میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح‌های عمرانی و ملی استانی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، ضمن اینکه برای استان بوشهر نیز سه هزار و 700 میلیارد تومان در راستای ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه اختصاص خواهد یافت.

وی بیان داشت: دولت‌های نهم و دهم 21 هزار میلیارد تومان در قالب طرح‌های زودبازده برای ایجاد اشتغال هزینه کردند اما بانک مرکزی اعلام کرد حدود یک سوم یعنی هفت هزار میلیارد تومان از این مبلغ هدر رفته است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: ظرفیت فروش 4 میلیون بشکه نفت را داریم اما به دلیل تحریم‌ها اجازه فروش یک میلیون بشکه نفت را بیشتر نداریم.

نوبخت بیان کرد: منابع تامین اعتبار برای پروژه‌های استان بوشهر شامل بودجه عمومی، منابع فاینانس و صندوق توسعه ملی است که نمایندگان استان باید با تلاش خود سهم استان را از این منابع بگیرند.

وی اذعان داشت: 35 میلیارد دلار از بودجه عمومی کشور در قالب منابع ارزی فاینانس برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور اختصاص می‌یابد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر باید ضمن انجام کارهای کارشناسی از منابع فاینانس استفاده شود، خاطرنشان کر د: به دلیل اینکه بودجه سال 92 در دولت قبلی تصویب شد و با سیاست‌های دولت جدید همخوانی نداشت اصلاحاتی را در آن انجام دادیم.

انتهای پیام/66006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول