اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

سند آمایش سرمایه‌گذاری فارس تدوین شود

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: تدوین سند آمایش برای سرمایه‌گذاری در این استان ضرورت دارد.

سند آمایش سرمایه‌گذاری فارس تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی عصر امروز در دیدار اعضای جامعه روحانیت این شهر با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، اظهار داشت: دغدغه خاطر مدیران و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت رسیدگی به مسائل مردم در این بخش‌ها است که علما و روحانیون نیز همان دغدغه‌ها را دارند.

وی افزود: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس سابقه و تجربه کار دارد و انتظار این است که آزمون و خطا در دوره مدیریت وی کمتر باشد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اگر مسئولی دید فرابخشی نداشته باشد دچار مشکل می‌شود چرا که بخشی‌نگری و جزیره‌ای اندیشیدن تاکنون آسیب‌های متعددی را متوجه جامعه ما کرده است.

وی اضافه کرد: مردم از نمایندگان در مورد حوزه انتخابیه خود توقعاتی دارند و مسئولان حوزه‌های مختلف نیز ممکن است در منطقه جغرافیایی خود تعلقاتی داشته باشند اما برای دستیابی به موفقیت، آمایش صنعت و آمایش سرزمین در حوزه صنعت و معدن اجتناب‌ناپذیر است.

ایمانی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان بدون توجه به آمایش سرزمین تصمیم‌گیری کنند، گرفتاری به وجود می‌آید که به عنوان مثال کارخانه قند در جایی احداث شود اما مجبور باشند چقدر آن را از کیلومترها دورتر تأمین کنند.

وی بیان کرد: آمایش برای استان فارس قدم نخست محسوب می‌شود و بدون آمایش و نقشه راه نمی‌توان در صنعت و معدن پیشرفت کرد.

مدیریت جهادی، کار را تمام کردن است

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین گفت: مدیریت جهادی که مقام معظم رهبری همگان را به آن دعوت کردند انجام کار به صورت اداری نیست بلکه بکارگیری تمام امکانات برای حل مشکل و به سر منزل مقصود رساندن یک بار است.

وی افزود: در برخی ادارات نگاه‌های نادرستی به صنعت و معدن وجود دارد و رفتارهای تنگ‌نظرانه در مواردی باعث می‌شود سرمایه‌گذار چند سال برای کاری معطل شود.

ایمانی ادامه داد: برخی از همین رفتارها باعث شد که سرمایه‌گذارانی از فارس فراری شده و در یزد سرمایه‌گذاری کنند و اکنون نیز می‌گویند از این اقدام خود راضی هستند و حسرت می‌خورند چرا زودتر نرفتند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران این استان در جنوب خلیج فارس نیز حضور دارند و از وجود آنان برای پیشرفت فارس بهره‌ای برده نشده است .

باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کرد

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید از سرمایه‌گذاران برای حضور در فارس دعوت به عمل آورده، برای آنان فرش قرمز پهن کنیم.

وی افزود: مدیر اداره‌ای که در مسیر سرمایه‌گذاری کارشکنی می‌کند باید مورد توبیخ قرار گیرد.

ایمانی در این زمینه با اشاره به مورد سرمایه‌گذاری در منطقه‌ای محروم، ابراز داشت: بانک عامل به جای آن که از ابتدا تمام موارد مورد نیاز را اعلام کند، مورد به مورد و با اتلاف وقت بسیار، خواسته‌های خود از سرمایه‌گذار را مطرح کرده و آن فرد به مدت چند سال تمام کارها را انجام داده اما دست آخر به بهانه مشکل داشتن یک عکس از دریافت تسهیلات محروم شده است.

موارد سرمایه‌گذاری حتی از منظر فرهنگی شفاف تدوین شود

امام جمعه شیراز بیان کرد: در مدیریت جهادی کارهایی از این دست و مدیرانی با این منش جایی ندارند.

وی افزود: ما برای تولید اعتبار قائل هستیم و در این زمینه باید استانداری، صنعت و معدن و حتی دست‌اندرکاران امور فرهنگی موارد مورد نظر خود در سرمایه‌گذاری را شفاف تعریف و تدوین کنند.

ایمانی خاطرنشان کرد: شفاف کردن موارد مورد نیاز باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار بداند چه کارها و مواردی را باید فراهم آورد و برای این کار چقدر زمان نیاز دارد.

وی در پایان، برگزاری جلسه جامعه روحانیت با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در ابتدای سال جدید را نشان‌دهنده دغدغه روحانیت نسبت به مسائل این بخش دانست و گفت: روحانیت از تمام مسئولان و مدیران اهل کار و تلاش که مدیریت جهادی دارند با قاطعیت حمایت می‌کند.

انتهای پیام/2448/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول