اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار صومعه‌سرا:

شخم زمستانه 90 درصد اراضی کشاورزی گوراب‌زرمیخ زده شد

معاون فرماندار صومعه‌سرا گفت: حدود 90 درصد از اراضی کشاورزی بخش گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا شخم زمستانه زده شد.

شخم زمستانه 90 درصد اراضی کشاورزی گوراب‌زرمیخ زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مختار رضایی عصر امروز در جلسه  معارفه بخشدار گوراب‌زرمیخ اظهار کرد: با سرلوحه قرار دادن اهداف و سیاست‌های کلی دولت و فرمایش‌های رهبر انقلاب می‌توان در راستای پیشرفت و عمران و آبادانی بخش میرزا کوچک گام برداشت.

وی به نامگذاری سال جدید از جانب رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: باید تمام مدیران برای تحقق این این نامگذاری تلاش وافری داشته باشند.

معاون فرماندار صومعه‌سرا صداقت، سلامت و صبوری پیشه کردن را لازمه مدیریت دانست و خاطرنشان کرد: مدیران باید با تعامل، همکاری و هماهنگی با تمام دستگاه‌ها از ظرفیت‌ بخش‌های خود استفاده کنند.

وی به ارائه گزارش عملکرد پرداخت و گفت: از جمله کارهای صورت گرفته، انتخابات هیئت رئیسه شوراها و شورای بخش و معرفی دهیاران جدید است.

رضایی به جمعیت بخش گوراب‌زرمیخ اشاره کرد و افزود: بخش گوراب‌زرمیخ دارای دو دهستان بوده که یکی از آنها کمتر توسعه یافته و نیازمند توجه بیشتر مسئولان به‌ویژه نماینده شهرستان است.

به گفته وی، از 20 دهیار بخش گوراب‌زرمیخ 13 دهیار ابقا و 8 دهیار جدید مطابق با سیاست‌های دولت برای این سمت انتخاب شده‌اند.

سرپرست سابق بخشداری بخش میرزا کوچک به دیگر اقدام‌های صورت گرفته در بخش گوراب‌زرمیخ از جمله شن‌ریزی و آسفالت کوچه‌ها و معابر اشاره کرد و گفت: با وجود اقدام‌های صورت گرفته در زمینه آسفالت کوچه‌ها و معابر، همچنان روستاهایی که معابر آنها نیازمند شن‌ریزی و آسفالت باشد وجود دارد.

وی با اشاره به بحران برف اخیر در شهرستان صومعه‌سرا متذکر شد: برای باز شدن راه‌های بخش گوراب‌زرمیخ تنها یک روز یک دستگاه گریدر اداره راه و شهرسازی در اختیار این بخش قرار گرفت و بقیه روزها از تراکتور افراد بومی استفاده شد.

رضایی تصریح کرد: در بحران برف اخیر شهرستان با همت کشاورزان و بهره‌گیری از ماشین‌آلات کشاورزی آنها بخشداری گوراب‌زرمیخ توانست راه‌های دیگر روستاها را تا بخش مرکزی بازگشایی کنند.

وی با اشاره به اقدام‌های حوزه کشاورزی تصریح کرد: تاکنون حدود 90 درصد از زمین‌های کشاورزی بخش گوراب‌زرمیخ شخم زده شده است.

سرپرست سابق بخشداری گوراب‌زرمیخ تصریح کرد: آبگیری آب‌بندان‌هایی که مشکل نداشته‌اند انجام گرفته است اما برخی از سردهنه‌ها نیاز به بازسازی دارد.

وی به مشکلات آب زراعی سال گذشته در بخش گوراب‌زر میخ اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته بخش گوراب‌زرمیخ با مشکلات آب زراعی و خشکسالی مواجه شد و انتظار می‌رود امسال مسئولان در این زمینه به فکر راه چاره باشند تا دوباره کشاورزان متحمل خسارت نشوند.

رضایی درباره ساخت و سازهای بی‌رویه در بخش گوراب‌زرمیخ خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه و غیر اصولی در بخش گوراب‌زر میخ ناظر فنی به‌کار گرفته شده است.

وی به مشکلات ضعف برق بخش گوراب‌زرمیخ اشاره کرد و متذکر شد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته مشکلات برق منطقه کاملاً برطرف نشده و نیازمند تلاش بیشتر نماینده مردم در مجلس در این زمینه است.

معاون فرماندار صومعه‌سرا گازرسانی روستاهای باقی‌مانده را از جمله اقدام‌هایی دانست که باید به آن توجه ویژه شود.

وی در بحث گردشگری تنیان، یادآور شد: پروژه آسفالت راه‌های روستایی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند به بخش گردشگری گوراب‌زرمیخ و توسعه آن در شهرستان کمک کند.

انتهای پیام/84003/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول