اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد

صید 29 هزار ماهی مولد در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از صید 29 هزار قطعه انواع ماهیان مولد از رودخانه‌ها و دریای خزر در این استان خبر داد.

صید 29 هزار ماهی مولد در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، حجت سعیدی عصر امروز در جریان بازدید از شرکت‌های تعاونی پره صیادی در این شهرستان اظهار کرد: صیادان گیلانی در بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر مشارکت می‌کنند.

وی به مشارکت در تولید و پرورش ماهی توسط صیادان شرکت‌های تعاونی پره در گیلان اشاره کرد و افزود: طرح صید ماهیان مولد با مشارکت صیادان برای نخستین بار در استان اجرایی شده است.

سعیدی با بیان اینکه اعضای شرکت‌های تعاونی پره موافقت کردند تعدادی از ماهیان مولد را صید کرده و در اختیار شیلات بگذارند، تصریح کرد: صیادان ماهیان مولد از جمله ماهی سفید را پس از صید برای تکثیر و بازسازی به شیلات تحویل می‌دهند.

مدیرکل شیلات گیلان بیشترین صید ماهیان مولد را از رودخانه‌ها دانست و بیان کرد: صید ماهیان مولد از رودخانه‌ها توسط بخش دولتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی صید ماهیان مولد از دریا مدت دو سال است که برنامه‌ریزی شده، خاطرنشان کرد: طرح مذکور با مشارکت صیادان به صورت داوطلبانه انجام شده و به صورت رایگان در اختیار شیلات گذاشته می‌شود.

سعیدی دریافت ماهی مولد از صیادان در سال‌های گذشته حتی به صورت خریداری را دارای مشکلاتی عنوان کرد و یادآور شد: افزایش صید ماهیان مولد در افزایش فرآیند صید تاثیرگذار است.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه امسال تعداد چهار هزار قطعه ماهی مولد توسط صیادان شرکت‌های پره ماهیگیری صید شده است، اظهار کرد: تعداد سه هزار قطعه از ماهیان مذکور ماده و یک‌هزار نر است.

وی از صید 29 هزار قطعه انواع ماهیان مولد از رودخانه‌ها و دریای خزر در گیلان خبر داد و بیان کرد: ماهیان مذکور در اختیار مراکز تکثیر و پرورش ماهیان مولد گذاشته شده است.

وی به تجهیز 10 شرکت تعاونی پره صیادی برای صید و نگهداری ماهیان مولد در گیلان اشاره کرد و گفت: سالانه 200 میلیون قطعه بچه ماهی برای تکثیر در رودخانه‌های گیلان رهاسازی می‌شود.

انتهای پیام/84001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول