اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه مستند:

بودجه فرهنگی کشور یک بودجه صدقه‌سری است / ضعف در تولید مستندهای تحقیقی

مدیر شبکه مستند گفت: بودجه فرهنگی کشور یک بودجه صدقه سری است.

بودجه فرهنگی کشور یک بودجه صدقه‌سری است / ضعف در تولید مستندهای تحقیقی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا پورحسین ظهر امروز در جمع هنرمندان و فیلمسازان اصفهان در تالار هنر به بیان ابعاد مختلف تولید آثار مستند پرداخت و بیان داشت: مستند یک مزیت نسبی در کارهای رسانه‌ای است.

وی مستند را مؤثرترین و زودبازده‌ترین تولید رسانه‌ای در عرصه فرهنگ سازی و تمدن سازی دانست و افزود: در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، مذهبی برای ایجاد تأثیر در جامعه و فرهنگ سازی به سادگی می‌توان از مستند استفاده کرد.

مدیر شبکه مستند رسانه ملی با اشاره به حجم تولید مستند در خارج از کشور توسط رسانه‌های رقیب گفت: مستند برنامه‌ای قابل استناد است که به همین دلیل مؤثرتر و باورپذیرتر است، از آنجایی که تخیل و جعل در مستند استفاده نمی‌شود مخاطب نسبت به آثار مستند باورپذیری بیشتری نسبت به آثار نمایشی دارد.

وی ایران را یکی از بهترین کشورها از نظر وجود سوژه برای ساخت مستند ذکر کرد و تصریح کرد: با وجود امکان ساخت مستندهای بسیار خوب و مؤثر و وجود سوژه‌های فراوان از نظر تولید کشور ما در پایین‌ترین رتبه‌ها از نظر تولید آثار مستند قرار دارد.

پورحسین با اشاره به اینکه مستند یک وسیله برای ثبت سند است، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی از دیگر کاربردهای مستند است، ملت‌هایی که احساس ریشه‌دار بودن می‌کنند بهتر و سریع‌تر حرکت می‌کنند و کارهای مستند با انتقال مفاهیم تمدنی به نسل‌های آینده این مسائل را به خوبی به وجود می‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: در ایران با وجود تمام جنگ‌ها و غارت‌هایی که در سالیان متمادی رخ داده است گسست فرهنگی به وجود نیامده و این پیوست فرهنگی که از سال‌های دور از آن برخوردار هستیم بسیار مهم و با ارزش است که در جهان بسیار کم نظیر و حائض اهمیت است.

مدیر شبکه مستند با اشاره به مکتب‌های مختلف در کشور ابراز داشت: اصفهان قوی‌ترین مکتب کشور را دارد که در تمام زمینه‌های مختلف هنری، فرهنگی، علمی، صنعتی، مذهبی، تاریخی و ادیان گستردگی دارد و مستندسازان اصفهانی به خاطر قرار گرفتن در چنین فضایی وظیفه بسیار مهمی دارند که اگر به آن عمل نشود در واقع صندلی‌ها را اشغال کرده‌اند.

وی توجه به ریشه‌ها و مفاهیم کهن و ارزشی را نشاط بخش و آرامش بخش توصیف کرد و افزود: توجه به اصالت‌ها و مفاهیم کهن و ریشه‌ای انسان را شاداب می‌کند.

پورحسین ضعف پژوهش را یکی از مهم‌ترین مشکلات تولید مستند در کشور دانست و گفت: پژوهش در مستند به معنای تحقیق در کتابخانه‌ها و قلم به دست بودن نیست بلکه به معنای سوژه‌یابی و جستجوگری است و در فضای پر از سوژه اصفهان لازم است این نگاه تقویت شود تا شاهد تولید آثار مفید و قابل قبول باشیم.

وی جشنواره فیلم مستند را اتفاقی مهم و مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم مستند اصفهان فرصت بسیار مناسب و ویژه‌ای برای رشد و شکوفایی مستندسازی در این شهر است که حتی می‌تواند به سرعت موجب خلق سبک مستندسازی خاص اصفهان و مطرح شدن اصفهان در سطح بین‌المللی شود.

مدیر شبکه مستند پیرامون شبکه مستند و مخاطبان آن گفت: شبکه مستند مخاطبان زیادی دارد که در زمینه جذب مخاطب از چندین شبکه دیجیتال کشور و همچنین سه شبکه آنالوگ برتر است و علت این است که در این شبکه بیشتر شاهد آثار مستند خارجی هستیم که این نشان‌دهنده فقر بودجه فرهنگی کشور است زیرا در حقیقت بودجه فرهنگی کشور یک بودجه صدقه سری است.

انتهای پیام/2301/ک40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول