اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان خبر داد

بهره‌مندی 221 هزار مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های جوانان و جاده‌ای در لرستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان از بهره‌مندی 221 هزار مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های جوانان و جاده‌ای در این استان خبر داد.

بهره‌مندی 221 هزار مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های جوانان و جاده‌ای در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسین رضا مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد ضمن تشریح عملکرد طرح امداد و نجات نوروزی امسال گفت: این طرح در 9 شهرستان و با حضور 200 نفر از امدادگران و نجاتگران مجرب و آموزش دیده در قالب 23 پایگاه ثابت و سیار اجرا شده است.

وی ادامه داد: تعداد مراجعه کنندگان به 16 چادر و ایستگاه جوانان 220 هزار و 892 نفر بوده و تعداد 61 هزار و 552 خودرو به ایستگاه‌های ما مراجعه کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان خاطرنشان کرد: تعداد اعضای ثابت پست‌ها در این مدت 964 نفر بوده که شامل 162 نفر خواهر و 806 نفر برادر و تعداد اعضای داوطلب پست‌ها 188نفر بوده است.

این مسئول با اشاره به توزیع بروشورهای ایمنی و سلامت گفت: در این طرح محصولات فرهنگی از قبیل بروشور دانستنی‌های سفر، بروشور نکات ایمنی در سفر، نقشه راهنما و جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌ها و نقشه ایمنی و سلامت جاده‌ها به تعداد 125هزار و 633نسخه میان مسافران نوروزی توزیع شد.

مرادی با اشاره به اینـکه در مدت یاد شده 532 مسابقه شامل مسابقه نقاشی کودکان، مسابقه پیامکی، مسابقه مناسبت‌ها، امدادی و فرهنگی اجتماعی برگزار شده است، گفت: در این مسابقات علاوه بر آموزش نکات کوتاه امدادی، سرگرمی‌های کودکانه و ایستگاه نقاشی، طراحی با مداد و رنگ‌آمیزی با موضوعات فصل بهار و امدادی برگزار شد.

*اجرای طرح ملی سحاب با مشارکت369 نفر در قالب 18 تیم پیاده و 4 تیم سواره

وی همچنین از فعالیت حوزه جوانان در روز ملی طبیعت خبر داد و گفت: در این روز تعداد 59 نفر در قالب 45 تیم سحاب 920 مورد به مسافران و دوستداران طبیعت خدمات امدادی و بشر دوستانه ارائه کردند.

لازم به ذکر است، منظور از کلمه سحاب، مخفف سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه است که اعضاء جوانان به صورت داوطلبانه در قالب تیم‌های 2و3 نفره در مناطق دیدنی و گردشگری هر استان به ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه می‌پردازند.

انتهای پیام/2304/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول