اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همرزم شهید صیاد شیرازی:

مسئولان به برگزاری راهیان نور توجه بیشتری داشته باشند

همرزم شهید صیاد شیرازی برگزاری راهیان نور را نوعی تمرین و مشق حماسی دانست و گفت: باید مسئولان به آن توجه بیشتری داشته باشند.

مسئولان به برگزاری راهیان نور توجه بیشتری داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امیر سرتیپ دوم ارتش غلامحسین دربندی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت امیر صیاد شیرازی در مسجد امام حسین(ع) بیرجند اظهار داشت: ترور امیر سرلشکر صیاد شیرازی تنها تروری در ایران بوده که توسط سازمان ملل محکوم اعلام شده است.

وی با بیان این‌که زمان شهادت امیر صیاد شیرازی همزمان با ماه محرم بوده است، تصریح کرد: بیشتر عزاداران امام حسین(ع) برای عرض ارادت و تسلیت به خانواده این شهید بزرگوار به منزل ایشان رفته و در هیچ جایی از دنیا چنین عزت و شهادتی وجود نداشته است.

همرزم شهید صیاد شیرازی یادآور شد: در دنیا جنگ‌های فراوانی اتفاق افتاده و در این جنگ‌ها رزمندگان و فرماندهان زیادی از بین رفته‌اند و در قرن اخیر جنگ ایران و عراق صورت گرفته که این جنگ 2 هزار و 890 روز به طول انجامیده ولی رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای ایران در این جنگ هرگز از ذهن ملت ایران پاک نشده و نمی‌شود و این یکی از تفاوت‌های مهم هشت سال دفاع مقدس با دیگر جنگ‌ها بوده است.

دربندی با بیان این‌که برگزاری اردوهای راهیان نور هر ساله با اشتیاق بیشتر جوانان اجرا می‌شود، اذعان داشت: این موضوع یک نوع تمرین و مشق حماسی بوده که باید مسئولان به آن توجه بیشتری داشته باشند.

وی به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که دشمنان ما با یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس دشمنی دارند، ادامه داد: این اردوها و مراسم‌های گرامیداشت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تزریق خون حماسی به جان و کالبد جوانانی بوده که در این گونه مراسم‌ها شرکت می‌کنند و دشمنان از این موضوع هراس دارند.

همرزم شهید صیاد شیرازی با بیان این‌که شهدا چراغ هدایت در زندگی ما هستند، متذکر شد: شهدا بهترین الگوها و سرمشق‌ها برای زندگی ما هستند.

دربندی به سخن امام خمینی در رابطه با جایگاه شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: این شهید گرامی با تعهد کامل به اسلام از هیچ‌گونه خدمتی به جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده است.

وی اضافه کرد: شهید صیاد شیرازی رمز موفقیت خود در تمام عرصه‌های زندگی را به جا آوردن نماز اول وقت عنوان کرده و برنامه‌های زندگی خود را با نماز تنظیم می‌کرد.

همرزم شهید صیاد شیرازی به رفتار محبت‌آمیز امیر شهید صیاد شیرازی با اسیران عراقی اشاره کرد و افزود: چنین رفتاری از کسی که در سایه ولایت قرار داشته و تمام زندگیش برای رضای خدا بوده دور از انتظار نیست.

وی به قدرت نظامی و سازماندهی و هدایت نیروهای نظامی توسط این شهید گرامی اشاره کرد و اذعان داشت: شهید صیاد شیرازی با نگاه انسانی و اسلامی خود قادر به سازماندهی تمام نیروهای نظامی به بهترین نحو بوده است.

دربندی با بیان این‌که دشمن از مرگ در هراس است، خاطرنشان کرد: این موضوع به گونه‌ای‌ است که فرماندهان جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس نه تنها از مرگ هراسی نداشته بلکه شهادت یکی از آرزوهای آنها بوده است.

انتهای پیام/22481/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول