اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان:

30 درصد اراضی کشاورزی مستعد زنجان تحت پوشش آبیاری‌های نوین قرار دارد

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تاکنون موفق شده‌ایم 30 درصد از اراضی کشاورزی استان زنجان را که مستعد اجرای آبیاری‌های نوین هستند، زیر پوشش آبیاری تحت فشار ببریم.

30 درصد اراضی کشاورزی مستعد زنجان تحت پوشش آبیاری‌های نوین قرار دارد

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آبیاری‌های نوین در بخش کشاورزی اظهار داشت: استفاده از آبیاری‌های نوین در بخش کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی اشاره و عنوان کرد: افزایش بهره‌وری از جمله مهم‌ترین اهداف بخش کشاورزی به شمار می‌رود که یکی از راهکارهای تحقق آن بهره‌گیری از آبیاری‌های نوین است.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان با یادآوری اینکه افزایش بهره‌وری به معنای افزایش تولید در واحد سطح است، تصریح کرد: افزایش بهره‌وری یکی از راهکارهای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است.

این مسئول به اجرای آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون موفق شده‌ایم 30 درصد از اراضی آبی استان را که مستعد اجرای آبیاری‌های نوین هستند تحت پوشش آبیاری تحت فشار ببریم.

تاراسی آبیاری قطره‌ای و آبیاری بارانی را از انواع آبیاری تحت فشار ذکر و عنوان کرد: به جد پیگیر هستیم تا مابقی اراضی کشاورزی مستعد اجرای آبیاری‌های نوین در استان زنجان را تحت پوشش این نوع از آبیاری ببریم.

وی نقش بهره‌گیری از آبیاری‌های نوین در تولیدات کشاورزی را عنوان و تاکید کرد: استفاده از شیوه‌های آبیاری نوین، یکی از فاکتورهای اساسی در تولیدات کشاورزی محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مدیریت مزرعه نیز از عوامل موثر در افزایش تولیدات کشاورزی به شمار می‌رود، اظهار کرد: بهره‌گیری از آبیاری‌های تحت فشار در مزارع می‌تواند نقش تاثیرگذاری در مدیریت مناسب مزرعه داشته باشد.

این مسئول به استفاده بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی اشاره و کرد و گفت: در حال حاضر چه در سطح کشورمان و چه در استان زنجان حداکثر برداشت از این منابع آبی صورت می‌گیرد.

تاراسی با تاکید بر مدیریت بهره‌برداری از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی خاطرنشان کرد: توسعه استفاده از آبیاری‌های تحت فشار در اراضی کشاورزی نقش مهمی در مدیریت بهره‌برداری از ذخایر آبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استفاده از شیوه‌های آبیاری سنتی در بخش کشاورزی موجب تلف شدن حدود 70 درصد آب مصرفی می‌شود، اذعان داشت: با مدیریت این 70 درصد آب اتلافی می‌توان تولید را به میزان قابل توجهی بالا برد.

انتهای پیام/73010/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول