اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ترویج جهادکشاورزی استان زنجان:

زنجان جزو استان‌های پیشرو در اجرای آبیاری‌های تحت فشار است

مدیر ترویج سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در سطح کشور مطرح است.

زنجان جزو استان‌های پیشرو در اجرای آبیاری‌های تحت فشار است

مهدی قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به نقش فرهنگ‌سازی در استفاده کشاورزان از سیستم‌های نوین آبیاری اشاره کرد و اظهار داشت: ترویج و آگاهی‌بخشی به کشاورزان می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در گسترش استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: معرفی هر فکر و ایده و طرح جدید در بین جوامع انسانی مستلزم فرهنگ‌سازی و ترویج آن ایده و طرح است.

مدیر ترویج سازمان جهادکشاورزی استان زنجان تصریح کرد: استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در شرایط موجود به دلیل کاهش نزولات آسمانی، افت سطح آب‌های زیر زمینی و کاهش آب قابل دسترس در بخش کشاورزی به عنوان یک ضرورت مطرح است.

این مسئول بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر بهره‌گیری از آبیاری‌های نوین در بین کشاورزان رواج پیدا کرده و مورد توجه بهره‌برداران در کشورمان و همینطور استان زنجان قرار گرفته است.

قهرمانی عنوان کرد: در سال‌های اخیر اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در استان زنجان در راستای گسترش اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در مزارع کشاورزی منجر به الگوسازی مناسب منطقه‌ای و استانی در این زمینه شده است.

وی افزود: الگوسازی منطقه‌ای و استانی در اجرای آبیاری‌های نوین کشاورزی از طریق ایجاد واحدهای نمونه، انتخاب و معرفی بهره‌برداران برتر در زمینه اجرای طرح‌های مربوط به سیستم‌های نوین آبیاری و همچنین حمایت‌های دولتی از طریق اعطای کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به مجریان این طرح‌ها صورت گرفته است.

این مسئول اظهار کرد: استان زنجان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در سطح کشور مطرح است.

این مسئول بیان داشت: استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی از جمله صدا و سیمای مرکز زنجان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، استقرار شرکت‌های خدمات توسعه کشاورزی در مناطق مختلف استان زنجان، استفاده از دانش‌آموختگان رشته‌های کشاورزی و استفاده از بهره‌برداران پیشرو موجب دستیابی به موفقیت‌های ملی در زمینه بکارگیری سیستم‌های آبیاری نوین شده است.

انتهای پیام/73010/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول