اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین انتظامی کردستان خبر داد

انهدام 25 باند مواد مخدر در کردستان/ کشف 1.1 تن مواد مخدر

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان از انهدام 25 باند مواد مخدر از سال گذشته تاکنون در این استان خبر داد.

انهدام 25 باند مواد مخدر در کردستان/ کشف 1.1 تن مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جعفر آژنگ صبح امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر امسال استان در سنندج، اظهار کرد: طی سال گذشته و 20 روزه اخیر سال‌جاری 25 باند مواد مخدر در استان شناسایی و منهدم شده‌اند.

وی تصریح کرد:‌ بیش از یک ‌تن و 127 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سال گذشته در این استان کشف و ضبط شده است.

آژنگ با بیان اینکه 45 درصد از مواد مخدر کشف شده در استان به صورت ترانزیتی بوده است، گفت: 40 درصد از باندها در حوزه استان شناسایی و متلاشی شده است.

به گفته وی، در مجموع در سال گذشته 33 طرح پاک‌سازی در مناطق آلوده در استان انجام شده که طی آن 147 کیلو و 985 گرم انواع مواد مخدر کشف و 840 نفر توزیع و مصرف‌کننده مواد مخدر نیز دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه 13 دستگاه خودرو حامل مواد مخدر جاسازی شده طی سال گذشته توقیف شده است، گفت: از ابتدای سال‌جاری نیز تاکنون با تلاش نیروهای انتظامی 2 دستگاه خودرو حامل مواد مخدر توقیف شده است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به جمع‌آوری 223 نفر از معتادان در ایام تعطیلات نوروزی در سال گذشته گفت: 100 نفر از این تعداد در کمپ‌ها، 123 نفر تحویل خانواده‌ها و 53 نفر معتاد متجاهر نیز تحویل کمپ ارومیه داده شده‌اند.

وی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال نیز 483 نفر معتاد در سطح استان جمع‌آوری شده که 130 نفر آنها تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد، 46 نفر تحویل زندان و 307 نفر نیز بعد از ساعاتی رها شده‌اند.

آژنگ خاطرنشان کرد:‌ افزایش آمار معتادان در تعطیلات نوروزی امسال زنگ خطری برای استان است که نشان‌دهنده افزایش آمار معتادان است.

وی با بیان اینکه 70 درصد از سرقت‌ها در استان مربوط به سرقت‌های خرد است، گفت: براساس آمار 90 درصد از سرقت‌های خرد نیز توسط معتادین به منظور تامین مواد مخدر صورت می‌گیرد.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان از برگزاری 10 جلسه توسط کمیته مقابله با مواد مخدر در سال گذشته در این استان خبر داد و بیان کرد: 76 مصوبه حاصل برگزاری این جلسات بوده که خوشبختانه بیشترین مصوبات نیز عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: امروزه مجرمین از تیزترین و پیچیده‌ترین روش‌ها برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کنند که این نیاز به توجه به تجهیزات خودرویی نیروهای مبارزه با مواد مخدر به منظور مقابله با آنان را افزایش می‌دهد.

آژنگ خواستار در اختیار نهادن خودروهای کشف شده شد و افزود: در اکثر موارد با توجه به طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های جرائم مواد مخدر با گرفتن وکیل‌ اقدام به استرداد خودروهای خود می‌کنند.

وی در پایان پیگیری و تحویل پاداش آنی کاشفین مواد مخدر از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان را به منظور تشویق آنان به تلاش بیشتر ضروری دانست.

انتهای پیام/79002/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول