اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان:

طرح مروجان سلامت در 300 مدرسه استان زنجان اجرا می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح مروجان سلامت در 300 مدرسه این استان اجرا می‌شود.

طرح مروجان سلامت در 300 مدرسه استان زنجان اجرا می‌شود

علیرضا سیاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شعار امسال هفته سلامت «یک عمر سلامتی با خود مراقبتی» است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 18 فروردین روز جهانی بهداشت است، اعلام کرد: در ایران نیز از یکم اردیبهشت به مدت یک هفته به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

این مسئول با بیان اینکه هر یک از روزهای این هفته برای خود نام خاصی دارد، اذعان داشت: نخستین روز هفته سلامت در سال‌جاری «توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای خود مراقبتی» است.

وی آموزش مفاهیم سلامت و بهداشتی برای دانش‌آموزان و اولیا آنان را از مهم‌ترین برنامه‌ آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: در هفته سلامت مربیان بهداشت به همراه اولیا و دانش‌آموزان برای سال جدید برنامه‌هایی تبیین می‌کنند.

سیاری فرهنگ‌سازی و ارتقای سلامت در جامعه را از مهمترین برنامه‌های آموزش و پرورش خواند و اعلام کرد: با آموزش شیوه‌های صحیح زندگی می‌توان از بسیاری از مشکلات سلامتی پیشگیری کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نیاز تبیین اهمیت زندگی برای نوجوانان بیان داشت: در هفته سلامت توجه به سلامت در راستای موفقیت برای دانش‌آموزان از طریق برپایی نمایشگاه و نصب پوستر آموزش داده می‌شود.

این مسئول از وجود 110 مربی بهداشت در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد 57 نفر از مربیان حکم ابلاغی دارند و بقیه از مربیان دیگر رشته‌ها هستند.

وی تعداد مربیان بهداشت را ناکافی دانست و تصریح کرد: در صدد جذب مربیان بهداشت از رشته‌های مرتبط برای حضور فعال و موثر در مدارس هستیم.

سیاری از برگزاری دو مسابقه به مناسبت هفته سلامت در مدارس استان زنجان خبر داد و افزود: مسابقه «تغذیه سالم» با مشارکت شرکت پگاه زنجان در بین دانش‌آموزان دختر پایه اول برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان مسابقه پیام رئیس‌جمهور برای فراخوان سلامت را دیگر مسابقه این هفته اعلام و بیان داشت: دانش‌آموزان تا سوم اردیبهشت فرصت دارند تا به سوال «چه کنیم که بدن سالم داشته باشیم؟» رئیس‌جمهور پاسخ دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه فعالیت‌های آموزش و پرورش بسیار گسترده است، اذعان داشت: این اداره پا به پای مراکز درمان و دانشگاه علوم پزشکی برای توسعه بهداشت در مدارس طرح‌های متعددی را برگزار می‌کند.

وی از اجرای موفقیت‌آمیز طرح غربالگری دانش‌آموزان در سال‌های گذشته خبر داد و اذعان داشت: مربیان بهداشت با انجام معاینات وضعیت عمومی، قد، وزن و وضعیت بینایی دانش‌آموزان را ارزیابی کرده و در صورت لزوم دانش‌آموزان را به پزشکان متخصص ارجاع می‌دهند.

سیاری از اجرای طرح بهداشت‌یار در 250 مدرسه استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: 80 هزار دانش‌آموز با همکاری 110 مربی بهداشت در این طرح فعالیت‌های بهداشتی را آموزش می‌بینند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از اجرای طرح آهن‌یاری بین 45 هزار و 900 دانش‌آموز زنجانی خبر داد و اعلام کرد: دانش‌آموزان دختر زنجانی در مدت 16 هفته علاوه بر مصرف یک قرص آهن با فرهنگ مصرف این ماده آشنا شده و آگاهی‌های لازم را دریافت می‌کنند.

این مسئول 300 مدرسه استان زنجان را مشمول طرح مروجان سلامت اعلام و خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری مدیران، مربیان بهداشت، اولیا و دانش‌آموزان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در این طرح هشت عنوان برنامه بهداشتی اجرایی می‌شود، اعلام کرد: مدارس با اجرای این طرح بین یک تا پنج ستاره دریافت می‌کنند.

سیاری با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از بیماری‌های واگیر در مدارس معاینات لازم توسط مربیان سلامت انجام شده است، اعلام کرد: با معاینه 88 هزار دانش‌آموز شیوع شپش سر (پدیکولوزیست) در بین دانش‌آموزان مهار شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از اجرای دومین سال طرح دادرس در مدارس این استان خبر داد و اضافه کرد: فرهنگیان علاقه‌مند استان زنجان نیز می‌توانند 30 ساعت دوره ضمن خدمت در زمینه بهداشت را بگذرانند.

این مسئول ادامه داد: طرح سلامت دهان و دندان نیز در بین 80 هزار دانش‌آموز زنجانی به اجرا درآمده است.

وی از همکاری آموزش و پرورش استان زنجان با جمعیت هلال‌احمر برای آموزش‌های کمک‌های اولیه خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 140 کارگاه توجیهی و آموزشی نیز بین مدیران برای آموزش‌های لازم برگزار شده است.

انتهای پیام/73009/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول